werken, bv, bijvoeding

Dag dames

Over 4 weken zit mijn ouderschapsverlof erop en moet ik weer aan het werk. Heb er niet echt veel zin in, maar is denk ik wel beter voor Vera en voor mij ook (slik)
maar goed is was er vol van overtuigd dat ik dan zou stoppen met de bv overdag, dus alleen de 1e en laatste, dit omdat ik denk dat het kolven toch niet wat wordt op het werk. Geen fatsoenlijke ruimte en het kolven gaat bij mij al niet zo super. Nu sprak ik iemand die 8 mnd gevoed had en die gaf mij de tip van een neusspray en dat het bij haar zo op gang kwam. Nu ben ik toch wel erg aan het twijfelen.................
Toch nog proberen het langer vol te houden of niet.
Het is wel zo dat Vera dan 6 maanden is en dan bijvoeding krijgt. Vallen er dan ook
bv-en weg? 1 keer kolven zou nog kunnen in de pauzes, maar vaker niet.
Ik weet het het is wettelijk geregeld, maar ik werk als juf in het speciaal onderwijs en wil het mijn assistent niet aandoen om de groep alleen te moeten draaien. Is een vrij pittige groep namelijk.

Wie o wie kan mij wat meer helderheid verschaffen?
Vera's schema wisselt nogal (dit zijn de gemiddelde tijden)

de ene dag
de andere dag

6:00
7:00        

9:30        
11:00

14:00
14:30

17:00
18:00

20:00
22:00
De ochtend voeding (9:30-11:00) zou ik dan evt. willen laten vervallen of vervangen door fv.
een heel verhaal, maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
daan

Hoi, ik werk ook in het onderwijs (voortgezet- vmbo). Ik heb geen idee hoe kolven is in te passen in ons 50-minuten rooster. Ja, je krijgt dan een tussenuur, maar daardoor kan ik minder uren werken op een dag of anders moet ik meer werk mee naar huis nemen. In principe zou ik dat er wel voor over hebben, maar het klopt toch niet. Hoe doen andere docenten dat? Bij ons op de locatie heeft in de afgelopen 8 jaar maar 1 andere vrouw een kind gekregen en die heeft maar 2 maanden bv gegeven.

Hoi!

Lastig hè! Heb zelf ook zitten dubben. Was gestopt met werken. Wilde dit een jaar doen. Maar ik merk dat het nu toch begint te kriebelen.Vind het heerlijk om bij mijn dochter te zijn. Maar soms even wat anders is ook heerlijk.
Ben daarom begonnen met afbouwen. Kolven lukt bij mij ook niet. Ook niet met neusspray, maar mischien bij jou wel!
Mijn dochtertje Saar is nu 7 maanden. Kreeg vanaf 6 maanden bijvoeding. Ik geef nu 5 voedingen per dag, waarvan 2 fv. Ik heb niet het idee dat met bijvoeding ze minder wil drinken, het waredn er eerst wel 6.
Ik wil uiteindelijk alleen de laatste voeding en de eerste voeding bv geven. Vind het nog echt leuk om te doen. Soms voel ik mij wel schuldig over het afbouwen, bv is toch het beste. Maar ik merk wel weer dat ze het ook heel goed doet op fv.
Maar ik blijf het lastig vinden..

Terug
Bovenaan