Werken en update-je

Hey ladies!

Hier gaat alles nog goed hoor! Tis een beetje chaotisch thuis. Er wordt in het hele huis geschilderd (alle kozijnen en houtwerk). De babykamer is echt al enorm mooi opgeknapt qua kozijnen en vensterbank ;)

Ik heb nog wel een vraag aan alle werkende zwangeren onder ons.
Ik voel me nu al 4 weken zo enorm beroerd en heb totaal geen energie. Advies van HA en VK is om goed te rusten en ik zit aan de emesafene tabletten anders kan ik niets eten/drinken.
Nu woon ik 25 km van mijn werk, dus moet met de auto (over de snelweg).
Ik ben nu al 4 weken in de ziektewet thuis. Ik heb wel af en toe geprobeerd een halve dag te werken, maar ik kom ten eerste heel moeilijk naar mijn werk en ten tweede heb ik totaal geen energie, ben echt doodmoe als ik een paar meter loop. (Oja, ik ben apothekersassistente, dus sta de hele dag normaal gesproken).
Mijn baas is echt heel lief en geeft me ook de ruimte.
Ik blijf me alleen zo schuldig voelen naar mijn werkgever en collega's. Ik kan ook niet echt tot rust komen thuis, door dat schuldgevoel. Ik verblijf overdag momenteel bij mijn moeder in huis, ivm de verflucht thuis.

Hoe is jullie ervaring met werken? En wat zouden jullie mij adviseren?

Hai meis!
Wat vervelend dat je niet veel kan eten/ drinken,...heb daar geen ervaring mee,..wat ik wel weet is dat ik de eerst 3 maanden echt alles opvrat wat er voor mn neus stond, nu heb ik overal trek in, maar als het voor mn neus leg,...eet ik maar een beetje,...dus later in de avond weer honger.
Kwa energie,...hou er over op, word gewoon moe van mezelf.Vandaag weer zo dag dat ik zoveel moet doen, maar totaal geen zin heb, zou de hele dag wel op bed willen gaan liggen!!!Dus als ik dit berichtje getypt heb ga ik met tegenzin maar es aan de slag.
Ik werk niet, ben fulltime huismoeder dus dat geluk heb ik nog, dat ik mn eigen pauzes in mag vullen,...alleen pfff elke dag de kids weer op en weg brengen,...Hoop dat ik ook wat meer energie krijg,..maar ik denk als het nu nog niet weg is,...des te verder je komt in je zwangerschap dat het alleen maar erger gaat worden!Maar we houden hoop heh!

Nou ik ga stoppen,want zelfs om achter de pc zitten vind ik opt moment al te zwaatr,...dussssssssssssss.....je ben niet de enige meis,..gelukkig hebben we elkaar om ff van ons af te schrijven!
\Succes!
Liefs nance

Lieve nance,

Inderdaad hebben we elkaar gelukkig ;)
Fulltime moeder is de zwaarste baan die er is, denk ik, dus respect voor jou!
Ik heb straks een telefoongesprek met mijn baas, want het lukt me gewoon niet om er heen te gaan.
Hoop dat we eruit komen.

Wat vervelend dat je zo weinig energie hebt en niks kan eten en drinken. Dat werkt ook niet echt mee om je beter te voelen..... Heb je het gesprek met je baas al gehad? Hoop dat jullie er samen uitkomen. Je moet goed naar je lichaam/gevoel luisteren!

Ik ging in mijn vorige zwangerschap na 26 weken iets minder werken. Ik liep er toen al een aantal weken mee dat ik me niet goed voelde, veel harde buiken en 's middags op de fiets naar huis zat ik soms te huilen van de pijn. Ik vond t erg moeilijk om voor mezelf toe te geven dat de zwangerschap me zwakker maakte...vond dat ik door moest zetten. Toen ik die knop had omgezet, ben ik naar mijn baas gegaan...en die vond het natuurlijk geen probleem dat ik ging minderen; gezondheid boven alles!
Dit keer weet ik wel, ik geef eerder toe aan de baby! Werken is echt minder belangrijk dan jouw en je baby's gezondheid!
Als jij nu niet kunt werken, dan heeft dat een reden. Je kunt nu niet meer alleen voor jezelf denken, maar je hebt nu een baby in je buik die jouw energie meer nodig heeft dan je baas.
Veel succes meid, t komt vast allemaal goed!

Dank voor jullie verhalen en steun!
Ik heb het gesprek nog niet gehad. Mijn baas heeft me nog niet teruggebeld :S
Hoop dat hij het morgen alsnog doet.

Ik kan inderdaad niet alleen aan mezelf denken, moet echt aan de baby denken.
Ik voelde me vandaag weer echt heel slecht. Spugen, ondanks de tabletten en bijna niets gegeten of gedronken.
Voel me echt een zombie! Daarbij komt ook nog eens dat mijn huid in mn gezicht enorm slecht is. Veel rode vlekken en ben echt wit in het gezicht, dus ziet er niet uit!
Voordeel is wel dat ik geen halloweenkostuum hoef te kopen ;)

Terug
Bovenaan