Werken, fulltime, kleine missen

Ik heb een vraagje voor degene onder jullie die nu met zwangerschapsverlof zijn en over een paar weekjes weer moeten gaan werken....vooral de moeders die full-time werken.... Ik moet 16 april weer aan de slag. Ik werk 5 dagen per week, 40 uur....fulltime.
Heb er enorm veel moeite mee en zou het liefste minder gaan werken maar weet net of het mogelijk is. Hoe gaan jullie daarmee om? Zijn er hier moeders die full-time terug moeten aan het werk? Ik kan er niet tegen en hoop dat er op een of andere manier een mogelijk is dat ik langer bij mijn kleine Angelina kan blijven.....

Martica.

Hoi hoi!

Wat een dilemma, dat werken! Ik zelf ben gestopt met werken toen onze oudste geboren was. Heerlijk vond ik dat. Inmiddels hebben we een eigen bedrijf en kan ik thuis werken. Eén dag in de week hebben we een oppas aan huis en ben ik ook op de zaak. Voor ons de ideale oplossing. Van vriendinnen die wel zijn blijven werken herken in jouw gevoelens over het eigenlijk niet willen missen van je kleintje! En na een paar weken waren ze er toch aan gewend de kleine achter te leten bij oppas/creche/oma/o.i.d. Het is natuurlijk afwachten hoe het gaat. En je hebt toch het gevoel dat er niemand zo goed voor je baby kan zorgen als jij. Ik merk dat ik daar ook last van heb, ook al moet ik de kinderen maar één dag per week achter laten bij de oppas! Ik zou het dus gewoon even afwachten. Als na een tijdje blijkt dat je je toch niet prettig voelt bij de situatie, kun je altijd nog een dag minder gaan werken bijvoorbeeld. Of een andere oplossing bedenken!

Succes de 16e april!

Groetjes,
Sabine

Hoi Martica,

Ik ben een februari 2006-moeder en snuffel hier wel eens rond om even herinneringen op te halen. Ik ben dus ruim 13 maanden moeder en werk fulltime omdat ik een eigen winkel heb. Doordat ik zelfstandig onderneemster ben, ben ik veel te vroeg weer begonnen met werken (3 weken na keizersnee). Het heeft dan ook een jaar geduurd voordat ik de oude IK was. Ons zoontje gaat 2 dagen in de week naar Oma/opa en de rest van de dagen in de winkel. In het weekend is het papa-dag.
Doordat ik 'éigen baas' ben kan ik tussendoor als het wat rustig is wel eens wat uurtjes vrij nemen voor de kleine.
Is het voor jou geen optie om een tijdje bijv. 1 of 2 dagen in de week ouderschapsverlof te nemen? Neem eens contact op met je werkgever.
De eerste maanden na de bevalling overzie je het allemaal niet zo goed, maar geloof me....Het komt echt allemaal goed en je krijgt echt een ritme!!!!
Succes en groeten van Ingrid

Terug
Bovenaan