werken in de thuiszorg deel 2

Nou Uitendelijk heb ik me eigen ziek gemeld op advies van de verloskundige. Want de manager belde mij en de verloskundige niet terug. Nu heeft nadat ik me eigen ziek heb gemeld de manager wel gebeld. Ze was het er niet mee eens dat ik me eigen ziek had gemeld. Nu wil ze dat ik voor 24 uur vervangend werk ga goen. ik werkte tot gister 16 uur per week maar mijn contract is voor 24 uur. Nu heb ik gezegd dat ik daar niet mee eens ben. De verloskundige zei ook dat als ik vervangend werk krijg ik eerst moest overleggen met hem. Dat heb ik ook gezegd tegen de manager alleen nu kwam zij met het verhaal dat ze daar niet naar mag luisteren en dat ik daarvoor naar de verzuimconsulente moes en naar de arboarts. Terwijl ze vorige week nog wel naar de verloskundige luisterde dat ik lichtere clienten moes gaan helpen? Ik snap het allemaal niet meer zo goed. Nu zei ze ineens dat ze niet naar de huisarts of de verloskundige mag luisteren. Ik zei toen dat ik het raar vond dat dat zo bij ons ging en dat ze er nu ineens mee kwam. In andere zorginstellingen is dat niet zo. Maar daarover wilde ze niet in discussie gaan.
Ik moet op 27 april naar de arboarts. en tot die tijd hoop ik thuis te zitten. even bijkomen van heel dit gezeik. de Verloskundige gaf me groot gelijk. Hij snapt er ook allemaal niks van waarom ze zo doen.

Ze zijn me heel hard aan het wegjagen daar. En ik ben ook niet van plan om daar nog lang te blijven werken. Maar ik moet eerst een andere baan hebben want we hebben net een huis gekocht.

Sorry hoor ik moes dit echt even kwijt.
 
Allereerst sterkte, wat vervelend dat het zo moet. Maar volgens mij kan een werkgever je idd verplichten om vervangend werk te doen. Misschien anders even contact opnemen met je vakbond?
 
Vervangende werkzaamheden zijn inderdaad verplicht, de hoeveelheid en frequentie gaat in overleg me arbo en advies (is dus niet bindend) van verloskundige.
Als ik jou was zou ik de arbo vragen om een eerder telefonisch consult. en zoals judith ook zegt je kan ook altijd je vakbond even op de hoogte stellen.
Sterkte.
 
ik zelf mag ook niet meer werken en had dit met vorige zwangerschap ook...m oet zeggen dat arbo arts toen heel schappelijk was en de ernst vd situatie ook wel in zag.. zeker met zwangerschap als je goeie arbo arts heb snapt ie vast wel dat gezondheid v kindje voorgaat.. en zoals je zegt sommige bedrijven proberen echt weg te pesten.. dat heb ik met vorige zw schap ook gehad contract liep af vlak na verlof maar hoefde helemaal niet meer te komen hoor.. werd wel uitbetaald al die maanden dat wel
 
Ik heb ook goede ervaringen met de arbo arts. Mijn vk mocht geen advies geven, de arbo wel en die viel in mijn geval positief uit.

Suc6 meis! Liefs grote broer
 
Terug
Bovenaan