werken in de thuiszorg

Op het moment ben ik 21 weken zwanger. en ik werk in de thuiszorg als verzorgende IG. dat is best wel zwaar werk. Doordat mijn buik steeds dikker wordt en mijn bekken sneller pijn doet heb ik bij de manager aangegeven dat ik het werken in de zorg niet meer aankan omdat ik veel moet bukken. Maar wel andere taken wil gaan doen. Maar daar wil ze niet naar luisteren. Ik wordt hier erg verdrietig van. Mijn lichaam kan het niet meer aan. Ik wil wel werken maar het gaat niet meer. Alleen dat gelooft de Manager niet. Nu heb ik op 27 april een afspraak bij de arboarts die helaas niet naar voren geschoven kan worden. tot die tijd MOET ik van de manager door blijven werken.
Ik voel me gestraft omdat ik zwanger ben. zo is het zwanger zijn helemaal niet leuk.
En dit is overigens niet de eerste keer dat er problemen zijn met de manager. zo'n 2 maanden geleden had ik het ook.
Ik zit nu te wachten tot de verloskundige terug belt. die weten ervan dat ze op het werk moeilijk kunnen doen. Ik hoop dat zij iets voor mij kunnen betekenen.
Me ziek melden heeft helemaal geen zin want ze plannen me toch in.

Op het moment zit ik er helemaal doorheen en wil t liefst de hele dag wel huilen.
 
Hallo Vlinder,
Wat een ontzettend vervelende situatie zeg... Pffff.... Ik kan me voorstellen dat je hier heel verdrietig van wordt. Kun je je niet even een tijdje ziek melden? Je schrijft dat ze je dan toch inplannen, maar dat kan toch niet? Wat gebeurt er als je dan gewoon niet komt?
 
Hey Wat een vervelende situatie zeg. Kan me voorstellen dat je er erg verdrietig van wordt.
Jammer dat je pas zo laat bij de arbo terecht kan, was een telefonische afspraak ook niet mogelijk?
Enne als jij ziek bent kunnen ze inplannen wat ze willen maar ziek is ziek!
Denk aan jezelf! jij en je kindje zijn het belangrijkste!
 
de meiden zeggen het antwoord al! ziek is ziek hoor! dan mogen ze je niet zomaar inplannen! dat is gewoon bizar als ze dat doen! Jij bent belangrijker dan zij!
 
Ze hebben mij het weekend ook ingepland. Ik heb gezegd dat ik deze nog wel wilde doen. Ik heb niet zo hele zware mensen. Om ze tegemoet te komen zodat ze niet op het laastste moment nog iemand anders moeten zoeken. Maar Ik heb wel gezegd dat ik maandag een andere oplossing wil. Daar wilde ze niet echt naar luisteren.
Ik zit nog steeds te wachten op het telefoontje van de verloskundige. Soms duurt wachten toch lang....
 
ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad en ik kreeg toen van de verloskundige een schriftelijke verklaring dat ik minder of vervangend werk MOEST gaan doen van de verloskundige, met handtekening van de verloskundige eronder. en de wet is dat je werkgever zich aan de verwijzing van de je arts moet houden.
vraag ernaar bij je verloskundige.

sterkte!

gr. Jolanda
 
Ik ben zelf ook verpleegkundige en werk vanaf 23wk niet meer op de afd.Je werkgever is verplicht om te luisteren naar je en een vervangende aangepaste plek te zoeken.Dus zij kan wel zeggen het niet te willen,maar ze moet wel.
Ik zou mij als ik jou was anders ook gewoon ziek melden,dan moet ze wel luisteren.Je kan ook twkefo isch contact opnemen met arbo/arts dan kan je aan haar/hem alvast vragen wat je moet doen.En anders verloskundige schiftelijke verklaring laten schrijven.
 
De verloskundige heeft gebeld voor mij alleen t was ondertussen al tegen half 4 dus er waren niet veel mensen meer op kantoor. T weekend werk ik nog om de thuiszorg tegemoet te komen en waarschijnlijk ga ik vanaf volgende week niet meer in de zorg werken. de verloskundige heeft ook gezegd dat hij het niet meer wil hebben. Hij had de voicemail van de manager ingesproken maar die heeft niet terug gebeld. Nu moet ik maandag eerst zelf de verloskundige bellen over hoe t weekend is gegaan. En dan gaat hij weer bellen voor mij. Hij vind het nergens op slaan. als ik zeg dat het niet meer gaat dan gaat het niet meer. Ons kindje moet niet in gevaar komen. Daar ben ik wel een beetje bang voor ook nu ik me zo rot voel...
 
Terug
Bovenaan