werken in de tuin

Sab82

New member
Ik vroeg me af (ondanks dat het niet de eerste zwangerschap is): werken in de tuin toch maar liever niet doen? Vanwege een bacterie wordt het afgeraden. Grasmaaien dan ook bijvoorbeeld?
Mijn man is al helemaal geen tuinman, om het maar zo te zeggen, dus ik deed het altijd. De plantenbakken bijhouden doe ik nu dus liever niet maar manlief is niet zo secuur op dat punt, dus sta ik toch af en toe wat dode bloemen eruit te trekken.

Hoe zat het ook al weer? Wel met handschoenen werken in de tuin?

(Goh, wat voel ik me dan weer even onzeker, als je dit soort dingen niet weet haha)

Liefs Sabien
 
Hoi Sabien,

Volgens mij kan je rustig in de tuin werken als je maar handschoenen draagt. Het gaat er om besmetting met toxoplasmose te voorkomen. Gewoon ok nog eens je handen extra goed wassen en dan is er niets aan de hand. Je mag tenslotte ook rauwe groenten uit de tuin weten als die goed gewassen is. Veel succes.
 
Ook ik draag handschoenen in de tuin als ik zwanger ben. Zolang je niet met je blote handen in de grond gaat 'wroeten' en je handen goed wast na afloop is er niks aan de hand. Het is met name als de kans er is dat er katten in je tuin kunnen plassen of ander ongedierte. Gewoon handschoenen aandoen en goed wassen na die tijd!

Liefs ciomama
 
Ik laat het werken aan de tuin aan mijn man over. Ik heb er echt een grote hekel aan en raffel het anders toch maar af. Maar ik denk dat het nooit verkeerd is om handschoenen aan te trekken.
 
Hay hay,

Dat mag best meid! Ze raden wel aan idd om handschoenen aan te doen, ook ivm katten etc.

Succes! Wat ben je allemaal aan het doen in je tuin dan????????
 
Niet zo heel veel hoor ;-)
Regelmatig gras maaien, plantjes bijhouden, zandbak voor onze zoon netjes houden :)
 
Terug
Bovenaan