Werken in de zorg en zwangerschap

<p>Dag allemaal, </p><p> </p><p>ik heb een vraagje, ik ben nu bijna 22 weken zwanger en werk nog volledig mee in de zorg. En dit gaat tot nu toe goed. Nu heb ik gelezen dat een werkgever wanneer je niet meer al je werkzaamheden kan uitvoeren je aangepast werk moet krijgen. Maar betekend dit dan ook dat je in de ziektewet komt? Of dat je als nog wel voor 100% gezien word? </p><p> </p><p>Graag jullie reactie of ervaringen! </p>
 
Hoi!
Aangepaste werkzaamheden, zijn aangepaste werkzaamheden. Niet de ziektewet oid. Je moet dan gewoon werken, maar zal dan op kantoor oid werkzaam worden. Zittend, zodat je wel nog kan werken. Indien je werkgever geen vervangende werkzaamheden kan aanbieden, dan moeten jullie samen tot een oplossing kome  zodat je nog wel kan werken, maar bijvoorbeeld samen met iemand. Indien dat niet mogelijk is, dan moet je je ziekmelden en kom je idd in de ziektewet en zal deze 6 weken voor uitgerekende datum automatisch overgaan in je zwangerschapsverlof.
Succes!
Groetjes, Maaike 
 
Hoi
Ik werk zelf ook in de zorg en bij mijn zwangerschap had ik met 15 weken al bekkeninstabiliteit. Ik kon niet meer bukken en opstaan.  Ik kon mijn werkzaamheden in de zorg niet voor voortzetten. Ik ben toen op kantoor komen te zitten. Ik werd toen niet meer gezien als volle kracht en zat met 50% in de ziektewet. Al werkte ik wel mijn normale uren. Dit had mijn werkgever met het UWV geregeld (met mijn toestemming). Die zijn er voor zwangeren die vroegtijdig in de ziektewet komen. De helft van mijn salaris werd ook uitgekeerd door het UWV en de rest door mijn werkgever. Je kan zelf wel bespreken met het UWV hoe dit geregeld word. Zij koppelen dit weer terug met de werkgever.
 
Terug
Bovenaan