werken in de zorg

Hallo dames!

Ik ben nu 26 weken zwanger en werk in een verpleeghuis bij demente mensen..
Ik begin het nu toch echt wel zwaarder te krijgen.. merk dat ik telkens sneller moe word en dat mijn rug en heupen steeds meer zeer gaan doen.. loop sinds kort dan ook bij de fysio..

Ik wil mijn werk heel graag tot het einde vol houden omdat er op mijn werk al veel langdurige zieken zijn.. en dan zou ik me schuldig voelen.. Hoe is dat bij jullie.. en wat zouden jullie doen?

liefs Zita

Hoi Zita,

Ik werk ook in de zorg (werk op de Intensive Care als verpleegkundige) en ik vind het ook heel lastig vol te houden hoor! En ik werk maar drie dagen in de week..............had van de week twee dagdiensten, ik kwam zo ongeveer huilend van de pijn   en vermoeidheid thuis.........
Komt bij dat ik dan om 5.15 mijn bed uit moet, maar slaap zo slecht dat ik vaak om 1.30 al wakker ben. Met een avonddienst niet zo'n probleem want tegen een uur of 4-4.30 val ik vaak wel weer in slaap dus kan ik dan nog zo'n 6 uurtjes lekker pitten........

Ook ik vind het lastig om er nu al de brui aan te geven, wil het nog zeker 4 weken volhouden, dan ben ik in mijn 28ste week. Maar heb ook met mezelf afgesproken dat als het echt niet gaat, ook echt niet gaat.
En die tip geef ik jou dus ook, als jij echt denkt dat je het niet meer volhoudt, ga dan wat minder werken, en werkt dat ook niet, stop er dan alsjeblieft mee.
jij hoeft niet de zorg van de langdurig zieken op je schouders te nemen! Dat is niet jouw probleem.......klinkt wat hard, maar zo is het uiteindelijk wel!

Neem jezelf en je kleintje in acht hoor!
Succes met je beslissing,

Rimke
22+6 weken.

Hey,

Ik werk ook in de zorg.
Ik werk met mensen met een zeer ernstig meervoudig complexe handicap.
Oftewel, zwaar werk!!!
Ik zit nu bijna in week 27 maar ik kan je vertellen, ik heb ook last van mijn rug en heupen.
Doe het in de zorg wel rustiger aan maar het is nog aanpoten.
ook ik voel me schuldig tegenover mijn collega's want ivm bezuinigingen mag ik niet therapeutisch gaan werken.
Ik wil ook niet al 10 weken van te voren thuis komen te zitten....maar als mijn lichaam aangeeft dat ik rustig aan moet doen, zit er niet anders op. Ik heb gelukkig geen last van harde buiken of zo....
Ach ja, over bijna 7 weekjes mag ik al met verlof.

Groetjes,

Mootje

Hi

Ik kan me helemaal niet in jullie situatie verplaasten want ik werk maar 16 uur per week en dan ook nog zettend.. haha maar ik heb wel gelezen dat je werkgever verplicht is je ander werk te geven als je fysiek je eigen werk neit meer kunt doen. Dus dan laat je   je collega's toch niet in de steek?
Je moet wel aan je gezondheid blijven denken....

hallo,

Ik werk ook in de zorg, ben nu al 11 weken thuis, eerst ruim 3wkn ziektewet, daarna 2wkn vakantie en aansluitend mn verlof.Ik zag het gewoon niet meer zitten, had oa ijzer tekort.Ben persoonlijk een type dat idd ook aan de kollega's denkt enzo, maar ik zag heel duidelijk dat ik nu niet alleen voor mn eigen gezondheid verantwoordelijk ben maar ook voor mn kindje.... dat was voor mij reden genoeg aan ons te denken.

Succes

Ynez

Net als Marinha zit ik ook niet in de zorg en heb ik geen problemen. Maar ik wilde ook even meegeven dat je tijdens je zwangerschap en tot 6 mnd na de bevalling recht hebt op extra rustpauzes (tot 1/8 van je uren). Misschien kun je het hiermee ook nog even wat langer uithouden?!

Sterkte!

Jacoline.

Tja, ik ken die regels inderdaad wel ja.
Maar goed, ik werk op een intensive care, en werk dus met doodzieke mensen, en kan niet eventjes zeggen dat ik even wat pauze op wil nemen als er iemand op sterven ligt natuurlijk!
Tuurlijk probeer ik zoveel mogelijk te gaan zitten en mijn rust te pakken, maar dat gaat nou eenmaal niet..............dus nogmaals, ik kijk hoelang ik het vol hou en anders houd het helemaal op!

In ieder geval bedankt voor de tips, misschien heeft Zita er iets aan!

Groetjes Rimke

hallo

beetje late reactie, maar ik werk ook in de zorg op een dementerende afdeling. ben zwanger van mijn tweede kindje, en ben nu 32 weken. eind april ben ik al gestopt met werken ivm rug/bekken/banden klachten,, heb nog een tijdje zittend werk gedaan maar ook dat werkte niet voor mij.
Ik ben er wel achter dat je echt aan jezelf moet denken. anderen doen het niet, daarbij moet je genieten van je zwangerschap. voor je het weet is dit je laatste.
bij mijn eerste had ik dezelfde klachten, maar te eigenwijs geweest. heb na de zwangerschap nog zeker 2 jaar met bekken/rug klachten gelopen. daar heb ik echt spijt van. vandaag dat ik optijd heb aangegeven. dat ik minder wou werken.   vervolgens heb ik therapeutisch gewerkt. en uiteindelijk hebben ze mezelf de ziektewet in gestuurd. Ik vind het zo al zwaar genoeg, laat staan dat ik er ook nog bij moest werken.. maar goed.
iedereen is anders. en elke zwangerschap is anders.
maar zoals ik lees loop je al bij een fysio.. mijn advies is trek optijd aan de bel. je voelt je eigen lichaam.
Zelf heb ik bij een bekkentherapeut gelopen.. die heeft ook een hoop tips.
succes ermee.

Terug
Bovenaan