Werken in huishouding 27 weken

Hallo dames,

Ik ben nu 27 weken en 2 dagen zwanger. Ik werk in de huishoudelijke Zorg (thuis zorg). Mijn vraag voor de dames die ook in de thuis zorg werken: hoelang tot hoeveel weken hebben jullie het volgehouden?
 
Ik doe precies hetzelfde maar dan poets ik in 1 verpleeghuis, het hele gebouw in mijn eentje en ik heb dit tot 34 weken gedaan. Want het werd wel steeds zwaarder
 
Niet in de zorg, wel in dd kinderopvang (0-4 jaar) Ik heb jaren terug wel ook in de zorg gewerkt en dat is minstens zo zwaar als de kinderopvang, wel vergelijkbaar met elkaar als je het mij vraagt.

Ik heb 2 dochters, bij beide zwangerschappen heb ik tot 36 weken doorgewerkt! Bij de oudste werkte ik nog 4 dagen, bij de jongste 2 dagen.

Ja, het is lichamelijk best pittig en na een dag werken was ik vaak heel moe en viel ik in slaap op de bank, maar ik vond het ook een kwestie van 'je erop instellen en gewoon werken'. Ik had geen extreme zwangschapsklachten, geen last van m'n bekken ofzo. Dat scheelt.

Maar ik vond het werken ook gewoon heel fijn en t ging prima om tot 36 weken te werken!
 
Ik werkte zelf ook in de zorg, ik hield het maar tot 8 weken vol omdat ik vanaf 8 weken tot 6 maanden alleen ging overgeven. Ik nam ook meteen ontslag.
 
Hoi Mila,

Hier hetzelfde werk.
Ik ben momenteel 21 weken en 2 weken geleden gestopt.
Ben 3 keer bijna flauwgevallen tijdens werk waarvan 1 keer echt waarbij een client het zag, voelde me al weken slecht. Toen actie ondernomen en bleek dat mijn bloeddroeg te hoog was!?

Nu rust en gaat een stuk beter. Nog steeds wel slechte dagen maar een stuk minder. En mijn bloeddruk weer naar beneden:)

Het voelde wel een klein beetje als falen zo vroeg te stoppen en zocht ook hetzelfde als wat jij doet naar andere verhalen voor vergelijking. Maar zou gewoon goed naar je lichaam luisteren en doen wat goed voelt.

Geniet nog lekker van je zwangerschap
 
Ik ook thuiszorg, 2 adresjes per dag, 5 dagen per week. Eigen huishouden met peuter. Carpaal tunnelsyndroom, lichte bekkeninstabiliteit, rhinitis (dus zeer moe daardoor) heb het door mijn koppigheid toch volgehouden tot en met week 34. Terwijl verschillende mensen om mij heen, ook cliënten al weken zeiden dat ik mijn rust moest pakken. Ze opperden ook eerder stoppen. En inderdaad dat faal gevoel/ loyaliteit trok mij door. Achteraf heb ik daar geen spijt van. Dus beetje eigen verlof ingezet, zodat ik niet mijn ‘na de geboorte’ weken hoefde in te leveren al. Het is voor ieder anders natuurlijk, als je echt rotklachten ervaart of gevaarlijke/ het je in je werk belemmert dan moet je gewoon ziekmelden. Niks gaat boven je kindje. Een zwangerschap kan niet via een strak stappenplan verlopen he, ga je dus beter niet vergelijken. Staat eigenlijk op papier als een ikea meubelstuk ? Als onze verhalen jouw een hart onder de riem steken, welke keus je ook maakt dan is dat precies wat je nodig had?
 
Terug
Bovenaan