Werken na HSG??

A

Anoniem

Guest
Even een vraag,

Volgende week maandag heb ik 's ochtends vroeg mijn HSG. Ik zag op het formulier dat er staat 'zorg dat er iemand is die met u me naar huis kan gaan zodat u niet alleen bent'. Eh, misschien wat naief maar ik dacht ik ga even langs de rontgen voor die foto  en daarna gewoon door naar mijn werk.
De meiden die een HSG hebben gehad, had je er veel last van en is het echt nodig om de rest van de dag thuis door te brengen?

Liefs Astrid

Hoi,

Je kan echt niet werken. Bij de een is het erger dan bij de ander en bij mij was het een hel omdat alles dichtzat(wat niet veel voorkomt)  maar je houdt er altijd een zere buik aan over. Het beste is om na de ingreep je bed in te duiken met een kruik en een pijnstiller want het is niet zomaar een rontgenfoto. Het is een naar en pijnlijk onderzoek.
Het is niet iets om je zorgen over te maken want wij hebben het allemaal overleefd en je bent het zo weer vergeten maar naar je werk gaan is zeker af te raden.

gr.Ing

Hoi Astrid,

Zelf vond ik het op het moment zelf erg pijnlijk, dat was na een uur wel over (er was bij mij dan ook niets aan de hand) maar toch is het prettig om die dag thuis te zijn. Dit omdat ik het toch wel heftig vond, met spanning enzo. En dan is het gewoon fijn als je die dag verder niets moet.

Succes!

groetjes Belle

hoi astrid !
Ik moest ook naar mijn HSG niet aan werken denken hoor ! Ik dacht naar de behandeling geen last meer te   hebben maar toen ik een keer thuis was had ik behoorlijke buikpijn ! Maar ik denk ook dat het per persoon verschild ! Als ik je een goede raad mag mee geven neem iemand mee die je na afloop thuis kan brengen , want als je pijn krijgt is dat geen pretje !
Heel veel sterkte
Groetjes Alexandra24

hoi hoi

ik heb wel rustig aan gedaan toen ik de hsg gehad had maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik wel weer had kunnen werken.. maar dat is heeel persoonlijk natuurlijk.
een advies gedurende de hsg.. ontspan..het was voor mij een vervelend onderzoek maar je weet wel meteen de uitslag en daar moet je je op focussen..
wil je niet bang maken hoor! zeker niet..

Succes en hou je taai..

Liefs haag

Terug
Bovenaan