Werken na zwangerschapsverlof

Hallo allemaal!

Over een week begin ik weer met werken (bij een nieuwe baan) na mijn zwangerschapsverlof. Ik merk dat ik er tegenop zie mijn zoontje van 3,5 maand achter te laten. ( de controle los te laten die ik nu heb) Ik voel me schuldig en vind het lastig weer te moeten beginnen. Ik ga 3 vaste dagen werken en mijn man is 2 dagen bij hem en 1 dag past mijn moeder op.
Hebben jullie tips om hiermee om te gaan? Herkent iemand dit gevoel?

Ja is heel herkenbaar. De eerste dag opvang heb ik in de auto met tranen gezeten. En op mn werk was er weinig concentreren bij. 
Maar het gevoel slijt snel als je ziet dat het gewoon goed gaat. Zeker als je kindje gewoon bij familie en je man is denk ik. Ik heb zelf niet dat gevoel dat ik het fijn vind om naar mijn werk te gaan om wat voor mezelf te kunnen doen. Ik ervaar het nu mijn dochter bijna 2 is, nog steeds als iets minder belangrijks dat mn tijd met haar onderbreekt. Maar dat is meer richting mezelf. Mijn dochter zit op de opvang en ze heeft het daar super leuk, wil er zelf ook graag naartoe. Dus ik heb eerder een schuldgevoel tegenwoordig als het even een weekje niet kan. Je moet er die eerste paar keer gewoon echt even doorheen. 

Heel herkenbaar! Mijn dochter was 20 weken en ik vond het ver-schrik-ke-lijk. Heb die laatste week van mijn verlof zoveel moeten huilen. Tot ik 1 dag op kantoor was geweest, toen was ik ontzettend blij. Even wat ruimte voor mezelf, en mijn meisje had een superdag gehad met papa! 
Nu kwam ik wel terug op kantoor waar ik iedereen kende, dus dat is wel een verschil. Maar ik was echt heel erg opgelucht om ook weer eens een dag te bewegen zonder mijn baby in mijn armen haha. 
Succes, het lijkt echt heel moeilijk maar waarschijnlijk gaat het vrij soepel! En je mag het natuurlijk ook moeilijk vinden hè, je neemt toch afscheid van een bijzondere periode samen. Maar er komt ook weer wat bijzonders voor terug: tijd om weer een beetje jezelf te zijn :) 

Heel herkenbaar! en ik denk dat dit voor bijna alle moeders zo is.. Het is iets waar je doorheen moet, het wordt echt makkelijker! 
Mij helpt het wel als ik af en toe een update krijg dmv een foto of een whatsappje met dat alles goed gaat. Uiteindelijk is het vooral ook heel lekker om weer je eigen dingen te hebben!

Sterkte! komt goed!

Superherkenbaar! Bij mij duurde dat ook echt wel even. Veel updates krijgen helpt, maar het ligt natuurlijk aan je werk of je ook daadwerkelijk op je telefoon kunt kijken. Maar je krijgt er vanzef vertrouwen in! Kan me voorstellen dat het extra moeilijk is bij een nieuwe baan.. Ik zou daar meteen de eerste dag aangeven dat het je eerste dag na je verlof is (want dat weten ze misschien helemaal niet?) en dat je daar een beetje gestresst over bent (en af en toe op je telefoon zal kijken). Dat zal iedereen met kinderen begrijpen! Succes, komt goed!

Terug
Bovenaan