Werken of niet?

<p>Goedendag allemaal,</p><p>Ik ben inmiddels bijna 10 weken zwanger. </p><p>Momenteel zit ik in een sollicitatieprocedure waarin de kans groot is dat ik zal worden aangenomen. Het betreft een functie van 38 uur per week. </p><p>Voordat ik echt aan de slag ga, moet ik een inwerktraject volgen van ongeveer 7 maanden. </p><p>Nu is het zo dat ik dan tijdens mijn inwerktraject fulltime 38 uur beschikbaar moet zijn en dat ik geen vakanties, etc. ingepland mag hebben.</p><p>Ik vraag me nu af of het wel verstandig is om deze baan aan te nemen, aangezien ik zwangerschapsverlof moet krijgen tijdens het inwerktraject. Daarnaast ben ik ook bang dat als ik ga vertellen dat ik zwanger ben nadat ik ben aangenomen, dat ze dan boos gaan worden of iets.</p><p>Ik had namelijk in eerste instantie tegen het bedrijf gezegd dat ik gewoon fulltime beschikbaar ben achter elkaar.</p><p>Hebben jullie tips/advies voor mij?</p><p>Groetjes,</p><p>Selena</p>

Gewoon eerlijk zijn. Merk dat dat het meest gewaardeerd wordt en je werkgever dan ook met je meedenkt. Als ze je daarom niet willen hebben moet je er ook niet voor willen werken.

Ik zou inderdaad nu aankaarten dat je zwanger bent en dan kan je samen kijken. Als ze je dan toch niet aannemen dan weet je genoeg, ze zullen nu meer bereid zijn mee te denken dan wanneer je het later zegt.

Ik weet niet wat je huidige situatie is dat je aan het solliciteren bent.
Je hoeft het niet te zeggen en zij mogen je er niet om afwijzen.
Ook ik zou eerlijk zijn, maar als je financiële situatie afhankelijk is van deze baan zou ik daar misschien wat voorzichtiger mee zijn.
groetjes 

Ik zou het doen maar wel benoemen in je sollicitatie. Ik ben zelf met 20 weken aangenomen voor een vaste aanstelling met promotie op een nieuwe werkplek. Totaal onhandig dat ik nu dus verlof heb omdat ik regievoerder ben maar omdat ik het in mijn gesprek heb gezegd van "goh ik ben zwanger en ondanks dat t niet hoeft wil ik toch gewoon open kaart spelen en het eerlijk vertellen" hebben hun het voor lief genomen. Ik hoorde achteraf dat ze dit echt heel netjes vonden dus het heeft me alles behalve tegen gewerkt. 

Terug
Bovenaan