Werken of thuisblijven?

Het duurt nog even voor het zover is, maar ik ben wel benieuwd wat jullie straks gaan doen als de kleine er is. Blijven jullie werken (parttime of fulltime) of kiezen jullie fulltime voor het moederschap?
Ik werk momenteel 36 uur als communicatieadviseur en wil straks graag drie dagen gaan werken. Zo hou ik voor mijn gevoel nog wel betrokkenheid bij het werk en ben ik ook genoeg thuis voor de kleine. Mijn vriend is zelfstandig ondernemer en zal (meer dan) fulltime blijven werken. Waarschijnlijk gaat de kleine straks drie dagen naar de kinderopvang, of twee wanneer mijn schoonmoeder ook een dag gaat oppassen.

Groetjes RdV1984
11w4d

Ik heb twee kinderen van ruim vier en bijna twee. Mijn partner en ik werken allebei  4 dagen in de week en dat bevalt goed. Ik werk 0,9 fte op 4 dagen hij werkt 0,8 fte.   De kinderen gingen drie dagen naar het kdv. Nu gaat de oudste naar school. Hij gaat een dag per week 's middags naar de BSO en die dag blijft hij ook over. De andere twee dagen heb ik een gastouder aan huis, zodat hij op zijn vrije middagen (woensdag-en vrijdagmiddag) lekker thuis is en hier kan spelen, eventueel met vriendjes en vriendinnetjes. De jongste gaat 3 dagen naar het kdv van 07.45 tot 17.45.

Het gaat zo prima en het bevalt goed. Wel is dat sterk afhankelijk van o.a. de opvang die je kunt regelen. Ik ben dolblij met het kdv. Superopvangplek, al die jaren al dezelfde leidsters en het is er huiselijk en knus en gewoon goed. Als je geen goede opvang hebt, dan is het een stuk minder prettig werken denk ik.

Wat ook scheelt is dat manlief en ik allebei alles in het en om het huis kunnen en dus ook doen als het nodig is. Zorgen en huishouden gaat hier dus vanzelf 50-50.

Ik zou overigens wel graag een schoonmaakhulp willen, die een keer per week alles stofzuigt, het sanitair doet en af en toe iets anders even groot aanpakt. Gewoon, omdat het makkelijk is en tijd scheelt.