Werken of thuisblijven?

Het duurt nog even voor het zover is, maar ik ben wel benieuwd wat jullie straks gaan doen als de kleine er is. Blijven jullie werken (parttime of fulltime) of kiezen jullie fulltime voor het moederschap?
Ik werk momenteel 36 uur als communicatieadviseur en wil straks graag drie dagen gaan werken. Zo hou ik voor mijn gevoel nog wel betrokkenheid bij het werk en ben ik ook genoeg thuis voor de kleine. Mijn vriend is zelfstandig ondernemer en zal (meer dan) fulltime blijven werken. Waarschijnlijk gaat de kleine straks drie dagen naar de kinderopvang, of twee wanneer mijn schoonmoeder ook een dag gaat oppassen.

Groetjes RdV1984
11w4d

Ik heb twee kinderen van ruim vier en bijna twee. Mijn partner en ik werken allebei  4 dagen in de week en dat bevalt goed. Ik werk 0,9 fte op 4 dagen hij werkt 0,8 fte.   De kinderen gingen drie dagen naar het kdv. Nu gaat de oudste naar school. Hij gaat een dag per week 's middags naar de BSO en die dag blijft hij ook over. De andere twee dagen heb ik een gastouder aan huis, zodat hij op zijn vrije middagen (woensdag-en vrijdagmiddag) lekker thuis is en hier kan spelen, eventueel met vriendjes en vriendinnetjes. De jongste gaat 3 dagen naar het kdv van 07.45 tot 17.45.

Het gaat zo prima en het bevalt goed. Wel is dat sterk afhankelijk van o.a. de opvang die je kunt regelen. Ik ben dolblij met het kdv. Superopvangplek, al die jaren al dezelfde leidsters en het is er huiselijk en knus en gewoon goed. Als je geen goede opvang hebt, dan is het een stuk minder prettig werken denk ik.

Wat ook scheelt is dat manlief en ik allebei alles in het en om het huis kunnen en dus ook doen als het nodig is. Zorgen en huishouden gaat hier dus vanzelf 50-50.

Ik zou overigens wel graag een schoonmaakhulp willen, die een keer per week alles stofzuigt, het sanitair doet en af en toe iets anders even groot aanpakt. Gewoon, omdat het makkelijk is en tijd scheelt.

Ik  had voor Fleur 2 banen, 1 door de week en 1 in het weekend. Die van het weekend heb ik opgezegd toen Fleur geboren was, ik had meteen zoiets van maar ik ga niet zo veel mijn kindje wegbrengen!
Die van de door de week heb ik vorig jaar april ook opgezegd. En nu werk 2 a 3 halve dagen + 2 middagen voor het bedrijf van mijn man (eigenlijk moet ik nu niet forummen maar werken, haha oeps!)

anyway Fleur gaat 2,5 dag naar het kdv, ook wij hebben een fijne kdv met vaste leidsters en goed georganiseerd en gestructureerd. Er is altijd een verpleegkundige aanwezig daar, dus das ook een fijn idee.
Sinds die gek hier in België in Dendermonde een kdv is binnengegaan, moet je hier allemaal 1 voor 1 aanbellen, dus een extra fijn idee.

groetjes Petra

Ik ben na de geboorte van onze zoon 18 uur in de week gaan werken. Waarvan regelmatig een weekend en dan is mijn man thuis.
Het komt er op neer dat onze zoon 1 dag per week naar zijn opa gaat. Maar er zijn ook weken dat hij daar niet heen hoeft. Werk namelijk onregelmatig.

Na de geboorte van onze tweede gaat dit gewoon zo door. Eigenlijk wil ik nog wel iets minder zodat we ook wat vaker een weekend vrij zijn met het gezin. Maar dat kan niet bij ons op het werk.

Weet wel dat ik vooral het eerste jaar het liefst fulltime moeder had willen worden, maar na een jaar werd het werken ook weer leuk. Tja en mijn inkomen is ook wel erg handig, zonder zou net lukken maar dan moet bv de wasmachine niet stuk gaan...Lijkt me erg stressvol dan.

Ik neem wel een aantal maanden onbetaald verlof. Zodat de kleine minimaal 6 maanden is voordat ik weer ga werken.
Heb ik bij onze eerste ook zo gedaan en dat vond ik heerlijk!!!!

Groetjes Janneke

Terug
Bovenaan