werken op stal

<p>hoi,</p><p>Ik vraag me af of het werk wat ik doe te zwaar is tijdens mijn zwangerschap.</p><p>ik ben bijna 15 weken zwanger en ik werk op de ponyfarm (kleine manege). </p><p>Ik begin met de weides schoon te maken en er nieuw hooi in doen.</p><p>Daarna mest ik de stallen uit wat soms best zwaar kan zijn omdat we niet met veel zijn.</p><p>tussen de stallen door moeten we de kruiwagens mest in een kar gooien die ongeveer tot mijn schouder komt. Dat zijn +/- 20 kruiwagens op een dag. Bij het tillen krijg ik vaak krampen of steken in mijn onderbuik.</p><p>na het uitmesten strooien we de stallen op, daarbij heb ik nergens last van.</p><p>na het opstrooien moeten er sommige waterbakken opgetild en leeg gegooid worden. De waterbakken zijn speciekuipen van ong 65 l waarbij ik ook vaak last heb van steken.</p><p>over het algemeen doen we 3-4 u over de stallen en daarna hebben we andere klusjes.</p><p>alles wat ik doe is dus wel staand </p><p>Het lijkt mij dat zolang ik niet echt een buikje heb ik dit werk best kan blijven doen.</p><p>zijn er richtlijnen? Bijvoorbeeld tot wanneer je kan tillen, bukken enz. En hoevaak en hoeveel je mag tillen?</p><p>mgv!</p>

Terug
Bovenaan