werken, studeren en een kleine op komst...hoe straks combineren

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben Mariska, 30 jaar en vandaag 8 weken zwanger van mijn eerste kindje.
Op dit moment ben ik als leerling-verpleegkundige werkzaam binnen een psychitrische instelling. Dit houdt in dat ik ca. 28 uur pw op de werkvloer ben en 8 uur per week naar school ga.
Ik zit nu in mijn laatste jaar en ga volgend jaar april afstuderen (iets eerder dan gepland ivm de zwangerschap)

Nu had ik na deze opleiding nog graag verder willen gaan met HBO-verpleegkundige in de duale variant; dit houdt ook in werken en studeren tegelijkertijd.
Heeft er hier iemand ervaring mee of dit een beetje te doen is met een kleintje. Ik heb al wel kunnen afspreken met de werkgever dat ik dan ipv 28 uur, maar 20 uur in de praktijk hoef te werken.

Ben benieuwd of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben en dit met mij willen delen.

Groetjes Mariska

Hoi Mariska,

Ik schrijf niet zo vaak op het forum maar wilde wel even op je berichtje reageren. Mijn man en ik zijn beiden weer aan de studie sinds september. Wel heel erg wennen, maar het is goed te doen!
We doen beiden een volledige HBO opleiding, hij werkt ernaast nog zo'n 10 uur per week. Het is soms wel wat plannen, maar wij hebben vaak maar voor 2 dagen per week oppas nodig. Financieel is het niet zo ruim, maar dat kunnen we best een paar jaar volhouden.
Als jij (en je partner?) er voor 100% achterstaat, dan gaat het vast en zeker lukken. Laat je goed voorlichten en praat er met wat mensen over, wie weet krijg je nog wat tips.

Groetjes, Natascha

Hoi Mariska,
ik heb bij mijn eerste en tweede ook gewerkt (24 uur) en daarnaast een deeltijd HBO-opleiding. Ik zie me nog zitten tijdens mijn eindgesprek....37 weken zwanger! Gehaald trouwens hoor, misschien wel omdat ik zwanger was :)
Mijn dochtertje ging toen 3 dagen naar de creche, die dagen werkte ik en 2 avonden naar school. Het waren wel lange dagen. Maar echt....het loopt gewoon.
Het is absoluut te doen, moet ik zeggen.
Doeg

Hoi,

Ik heb het ook gedaan. Ik heb een HBO opleiding gevolgd (deeltijd) en in het laatste jaar kreeg ik mijn zoon. Ik heb het laatste jaar kunnen volhouden omdat het einde in zicht was. Ik zeg heel eerlijk dat als ik pas in het eerste jaar zat, dan had ik het waarschijnlijk niet volgehouden. Omdat  ik het toch wel erg zwaar vond. Ik wil je niet demotiveren hoor. Ik vind het super knap van je.

Veel succes en leer ze  

Terug
Bovenaan