Werken tijdens de zwangerschap

Hallo allemaal!Afgelopen jaar hebben mijn vriend en ik bedacht dat hij fulltime zou gaan werken en ik zou stoppen met werken en alles in huis en (grroooote) tuin doen. We hadden al een kinderwens, maar ik was nog niet zwanger. Toen ik een aantal maanden geleden een leuke vacature vond voor 6 weken dacht ik: ow, prima, dan doe ik dat nog even tussendoor. Staat toch weer leuk op je cv en 6 weken is natuurlijk wel te overzien. Ongeveer een week nadat ik begonnen was met werken kwam ik erachter dat ik zwanger was. Leuk natuurlijk. Nog even die 6 weken werken afmaken en dan lekker weer thuis bezig. Maar die 6 weken werden er snel 8. En even later 'waarschijnlijk' tot de kerst. Nu denken ze dat degene die ik vervang pas in februari weer terug komt... Begin mei ben ik uitgerekend, het huis is ondertussen een zweinenstal, want door de zwangerschap en baan heb ik erg weinig tijd om hier bezig te zijn en we hebben ongeveer nog niks geregeld. Nu zit ik dus te twijfelen om de baan op te zeggen. Ik had natuurlijk ook niet kunnen voorzien dat die zo lang zou duren en dat ik zwanger zou raken. Maar het probleem: het is wel een baan die ik wel weer zou nemen. Het bedrijf is leuk, het werk is leuk en de collega's zijn leuk. Ik wil dus een goede indruk achter laten, zodat ik daar later misschien weer kan solliciteren. Maar als degene die ik vervang pas zooo laat weer terug komt... Pff, ik weet t even niet. Is het zwak om al te stoppen voordat eigenlijk mijn zwangerschapsverlof zou beginnen, of gewoon een toevallige samenloop dat ik nu zwanger ben en de baan veel langer dan gepland duurt...
 
De keuze is volledig aan jou. Gedurende je zwangerschap kun je in het huishouden steeds minder en moet je ook steeds minder gaan doen ivm je eigen rust. Februari is nog ruim voor je verlof dus zou je als je het leuk vind gewoon door kunnen werken en dan stoppen. Je kunt voor je huis altijd nog iemand vragen of inhuren toch?
 
Kan die vent van jou niet meehelpen in het huishouden??
Ik werk parttime hij fulltime maar mijn man doet echt wel poetsen hoor anders zwaait er wat ik ben verdorie geen assepoester

Als jij je werk leuk vind gewoon lekker tot aan je verlof werken kun je daarna poetsen in die 4 of 6 weken voordat je gaat bevallen...al ben ik het met myfteria eens dat hoe meer je groeit hoe minder je kan en ook mag...dus hulp vragen van je moeder ofzo zus, vriendin weet ik het ik vraag ook hulp hoor.

Succes!
Gr annemarie
 
Ik lees als reden om niet te werken: huishouden. Bijna ieder stel met ieder een baan en kids moet het huishouden doen. Ik mag hopen dat die vrouwen gewoon blijven werken als ze hun baan leuk vinden en dat het huishouden samen gedaan wordt. Zonde om hiervoor thuis te blijven joh! Met werk ben je ook lekker onder de mensen. En anders neem je een huishoudster; )
 
Welkom in the real world! Stoppen met werken om het huishouden te kunnen doen vind ik persoonlijk not done of het moet om medische redenen zijn. Ik werk 4 lange dagen en doe het huishouden daarnaast (ben nu bijna 20 weken zwanger). Mijn man helpt ook zo her en der wat mee en dat is prima te doen. Ja, ik ben moe maar dat hoort bij zwanger zijn. Maar iedere avond een klein beetje doen of wat in het weekend en klaar is het. Als je een paar uurtjes wat doet, is het zo gepiept. Een grote tuin? Sorry, maar de winter komt eraan. Daar doe je de komende maanden zeer weinig tot niets aan. Dus: ik zeg lekker blijven werken tot en met februari waardoor je nog ruim voor je uitgetelde datum verlof hebt. Mocht je fulltime werken dan zou je kunnen overwegen om een dagje minder te gaan werken als je `t niet volhoudt. Dingetjes regelen voor je baby kan `s avonds of in het weekend, net als wij doen.
 
Terug
Bovenaan