werken wordt zwaar met 24 weken! (nu al?)

Ik werk op een laboratorium en zit veelal geconcentreerd dicht op mijn werk achter mijn werkbank. tot een uur of 2 's middags gaat het goed maar daarna kan ik bijna niet meer van mijn stoel komen en waggel ik als een eend. Ik ben dan heel stijf en heb last van mijn onderbuik en onderrug. ook voelt mijn buik anders dan in de ochtend n.l. harder en groter. de verloskundige heeft al geadviseerd om mijn werkdagen te halveren.maandag moet ik dit tegen mijn baas gaan vertellen. ik zie er best tegen op.
 
Ik ben ook iets minder gaan werken (iedere dag 1 uurtje, vanwege rugklachten, maar toch). Ik moet zeggen: ik merk dat ze bij ons erg gemakkelijk zijn met zwangeren. Ik krijg echt de ruimte om iets aan te geven en ze komen zelf met goede alternatieven. Maak je niet te druk, ze verwachten het intussen heus wel (hebben ze niks aan je gemerkt dan?)
 
ja, nou ja het is natuurlijk geen ideale houding voor een zwangere vrouw, dat zal je baas ook wel begrijpen, hopelijk kun je of halve dagen of een combi met andere werkzaamheden doen.
Maar jij en je kindje staan voorop nu!
Liefs
 
Hoi Catje,

Bij mij was het hetzelfde. Ik moest 's middags gaan slapen. Ik merkte wel dat het veel beter voor mijzelf, de kleine en mijn man was. Ik kon veel meer hebben, zowel lichamelijk als mentaal. Mijn werkgever (die echt niet altijd even meedenkend is) reageerde eigenlijk positief. Ook zij merkten al na een korte periode dat het beter met me ging. Mijn advies is, gesprek aangaan en in de middag je rust nemen.
suc6 maandag.

liefs Henny
 
Hier 22 wkn en werkende in de zorg. Ik begin het ook al een aantal weken te merken dat het wel zwaarder wordt. Maar met veel hulp van collega's kom ik er nog.
Veel werk-sterkte allemaal!!
Groetjes
 
gewoon doen!!
je zult zien na je gesprek dat je je echt beter voelt!!

leer goed luistren naar je lijf!!
heb ik ook gedaan..
en de rest vd zwangeren hier op het forum zeker ook wel.

als je goed naar je lichaam luisterd kom je beter je zwangerschap door,
en geniet je er meer van!!

rust heb je echt nodig..

begrijp je wel hoor,
khad hetzelfde probleem,
maar na een gesprek met mn chef voelde ik me toch beter..

ik ben ondertussen al wel met verlof..
maar kan me de tijd terug nog goed herinneren..

geniet ervan!!!
 
Terug
Bovenaan