werken

Hoi meiden,
Ik begin steeds meer te twijfelen over het werken straks. Ik heb een drukke baan (eigen bedrijf met nog iemand) en het is dus moeilijk om afstand te doen. Ik was van plan nog maar drie dagen te gaan werken op de zaak en dan nog 1 dag thuis werken. Maar wat werk betreft kan ik beter 4 dagen op de zaak zijn. Nu wil ik dit wel maar ben ik ook heel bang dat ik m'n kindje dan vreselijk ga missen. 4 dagen weg in de week is best veel. Zijn er moeders die hier ervaring mee hebben?
 
Ik heb er geen ervaring mee maar naar mijn idee is 4 dagen werken best wel veel als je een kindje hebt. Dat je wilt werken kan ik mee heel goed voorstellen maar naar mijn idee zijn 3 dagen toch meer dan voldoende.
 
Hoi Jenke,

Helaas heb ik er nog geen ervaring mee, maar zou ik je willen aanraden te doen waar jij je goed bij voelt.Ik ben zelf van plan 4 dagen te blijven werken en kan me voorstellen dat dit in het begin erg lastig is. Mijn man gaat ook een dag minder werken en werkt dan 3 dagen door de weeks. Onze kleine zal 2 dagen naar de creche gaan. Gevoelsmatig is dit voor ons nu acceptabel, hoewel ik verwacht dat het best lastig zal en ik de kleine super ga missen. Dit zijn onze plannen, hoe het in de praktijk zal gaan lopen zien we wel weer. Je neemt je iets voor en gaat dit proberen, maar als het in de praktijk anders uitpakt lossen we het dan wel weer op. Dus mijn advies: denk goed na waar jij je het prettigst bij voelt en ga hier alles voor regelen. Leg je er voor nu bij neer, want je hebt al genoeg aan je hoofd om je onzeker over te voelen. Je weet niet hoe het in de toekomst toch anders kan lopen en daar kun je nu toch niet 100% zeker van zijn/worden.
Succes met je beslissing en vergeet niet dat je altijd nog kunt terugkomen op een genomen beslissing. Maar het feit dat je voor je gevoel een beslissing genomen hebt geeft je rust.
 
Hoi Jenke,

Wat grappig! Ik heb ook een eigen bdrijf met iemand anders en denk er ook over om 3 dagen op kantoor en 1 dag thuis te gaan werken.
ik vind trouwens dat er weinig informatie te vinden is voor zwangere ondernemers. Heb jij nog tips of websites waar ik informatie kan vinden?

Succes, Maaike
 
Terug
Bovenaan