Werken?

Hallo iedereen,
Ik wil graag weten of jullie nu al nadenken over hoe het straks komt met jullie werk. Of jullie gaan stoppen, minder gaan werken, enz......
Ook zou ik graag weten van degenen die blijven werken hoe ze het regelen met oppas/creche, enz....
En als je een oppas zoekt, hoe vind je die dan.... Vind vooral dit laatste moeilijk. Hoe vind je een betrouwbaar iemand?
Alvast bedankt voor de reacties.
Groetjes Hannie
 
Wij hebben een zoontje van 3 en in juni verwachten wij de tweede. Ik blijf 16 uur per week werken, net zoals ik nu doe.
Ons zoontje gaat nu ook al naar het KDV, de baby zal daar ook naar toe gaan.
Het bevalt ons prima, een kleine groep.
                       

Financíëel gezien vinden wij het meevallen. Waren hier ook wel bang voor ivm de veranderingen van de overheid per dit jaar, maar het valt ons ontzettend mee.

De overheid betaald 1/3 deel, jullie 1/3 deel en jullie werkgevers ieder 1/6 deel, wat samen weer 1/3 is.
Mochten werkgevers niet mee willen betalen, dan krijg je volgens mij meer terug van de overheid.
In ons geval komt het erop neer dat we zelf 2 euro per uur betalen.

Het voordeel van deze opvang vinden wij dat er altijd iemand is. Mocht er een zieke zijn, dan zorgen ze voor vervanging.
Aangezien wij geen oppasaanbiedingen hebben in de familie, hadden wij weinig keuze. Maar dit sprak ons meer aan dan een thuis oppas, maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.
 
hoi,

Dat de overheid 1/3 deel betaald klopt volgens mij niet helemaal. Dat hangt volgens mij van je inkomen af. Ik heb zo'n lijstje gezien waarin je precies kan opzoeken hoeveel je verdient en wat de overheid dan vergoedt.
Ben erzelf ook nog niet uit wat ik zal doen met oppas.
Ik ga binnenkort maar even langs een aantal kdv om eens te kijken.

Succes.

Groetjes,

Kim
 
Hoi Hannie,

Ik ben op dit moment 10 weken zwanger van mijn 1e kindje. Ik werk op dit moment 40 uur in de week. Ik zelf heb er al over nagedacht maar moet het alleen nog even met mijn werkgever over hebben. Ik wil 16 uur in de week gaan werken, dus 2 hele dagen. Mijn schoonmoeder heeft aangeboden 2 dagen in de week op de kleine te passen. Mocht ze dit niet aankunnen dan misschien 1 dag in de week naar mijn schoonmoeder en 1 dag naar KDV. Misschien dat je hier iets aan hebt.

Groetjes Monique2
 
hoi hannie,

het is inderdaad moeilijk als je absoluut nog niet weet wat je wilt. ik ben nu 18 w4d zwanger. Ik heb er voor gekozen om te stoppen met werken. Mijn baas maakte het wat makkelijker. Mijn contract loopt af tijdens mijn verlof en wordt ook niet verlengd. We gaan het dus gewoon proberen op een salaris en als het niet lukt ga ik wee solliciteren. Ik kan eiegenlijk veel doen. Ik zit in het onderwijs en kan wel ergens terecht voor een aantal dagen. Ik stop er dus mee voor zolang het zich finacieel toelaat.

Veel succes met je beslissing.

groetjes Linda
 
Op www.belastingdienst.nl vind je een tabel waarin staat aangegeven hoeveel je bij welk salaris van de overheid vergoed krijgt. Je kan precies uitrekenen hoeveel je zelf moet betalen. Mocht je werkgever trouwens niet 1/3 deel betalen, betaalt de overheid meer. Je komt ongeveer uit op 1/3 zelf betalen, afhankelijk van je salaris.

Ik moet zeggen dat het ons ook meeviel wat je zelf moet betalen.
Onze kleine gaat straks naar het KDV. Wij wilden eigenlijk een gastouderbureau omdat de tijden dan flexibeler zijn. Echter moet je daar een uurbedrag betalen en een bemiddelingsvergoeding van ruim 100 Euro per maand. Omdat de vergoeding van belasting en werkgever per uurtarief wordt vergoed, worden die bemiddelingskosten niet vergoed. Wij maken straks maar 1 dag in de week gebruik van kinderopvang dus voor ons was het zelfs goedkoper om voor KDV te kiezen.
 
quote: Mosy reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('04-03-2005 12:48:56'));

Wij hebben een zoontje van 3 en in juni verwachten wij de tweede. Ik blijf 16 uur per week werken, net zoals ik nu doe.
Ons zoontje gaat nu ook al naar het KDV, de baby zal daar ook naar toe gaan.
Het bevalt ons prima, een kleine groep.
                       

Financíëel gezien vinden wij het meevallen. Waren hier ook wel bang voor ivm de veranderingen van de overheid per dit jaar, maar het valt ons ontzettend mee.

De overheid betaald 1/3 deel, jullie 1/3 deel en jullie werkgevers ieder 1/6 deel, wat samen weer 1/3 is.
Mochten werkgevers niet mee willen betalen, dan krijg je volgens mij meer terug van de overheid.
In ons geval komt het erop neer dat we zelf 2 euro per uur betalen.

Het voordeel van deze opvang vinden wij dat er altijd iemand is. Mocht er een zieke zijn, dan zorgen ze voor vervanging.
Aangezien wij geen oppasaanbiedingen hebben in de familie, hadden wij weinig keuze. Maar dit sprak ons meer aan dan een thuis oppas, maar dat moet natuurlijk ieder voor zich weten.


Hoi Mosy,
Goh, dat valt mee twee euro in het uur. Mag ik misschien vragen waarom het kdv jullie meer aansprak dan een oppas aan huis. Ik twijfel nog een beetje over die twee. Wij zitten bovendien met flexibele uren die ik werk (vroege en late diensten). Wat op zich een voordeel is omdat we dan minder uren oppas nodig hebben. Probleempje is dan dat mijn vriend ons kindje moet ophalen en we hebben maar één auto. Zou op de fiets kunnen met een kinderkar erachter (ongeveer 5 km fietsen) maar dat is wel een beetje een gedoe. Vooral met sneeuw zoals nu of erge regen. Wat dat betreft is een oppas aan huis wel weer aanlokkelijk. Alleen vind ik het nu ik aan de andere kant sta(ben zelf ook oppas geweest) heel anders. Hoe weet ik nu of iemand betrouwbaar is. Ik wil dus graag weten wat jullie redenatie daarachter is.

Groetjes Hannie

 
Terug
Bovenaan