Werken

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen!

Dit onderwerp is al  eerder aan bod geweest maar toch wil ik het er nog een keer over hebben.
Ik zit namelijk met een aantal dingen; ik werk in de zorg met zwaar lichamelijk werk en op dit moment trek ik het ff niet meer.
Vanaf week 7 ben ik constant aan het overgeven, op dit moment ben ik 18 weken zwanger en heb echt het gevoel dat ik helemaal  OP ben.
Misselijk, moe en zo slap als een vaatdoek.
Ik heb al die tijd nog gewoon doorgewerkt en op dit moment kan ik niet meer, heb al zo vaak doorgezet!
Afgelopen weekend moest ik werken maar iemand heeft mijn diensten overgenomen zodat ik een paar dagen vrij heb.
Het liefste zou ik de helft van mijn contract uren gaan werken en geen vroege diensten meer, want dan ben ik het misselijkste.
Of heeft iemand een ander idee voor mij?

xxx ssuss (bijna 18 weken)

Hoi,

klein tipje, laat eens je bloed nakijken of je geen bloedarmoede  hebt of magnesium tekort??
Ik ben nu 33 weken en had die klachten die jij omschrijft ook, en nu heb ik sinds vorige weer pilletjes gekregen en voel me weer supergoed...

Groetjes Valerie

PS ga gewoon de ziektewet in, jou baas krijgt alle kosten weer terug van het UWV, ik heb me in allebei de zwangerschappen al in de derde maand ziek moeten melden, ik kon niet meer...
En zeg nou zelf, je beebie in je buik is belangrijker dan je werk...het zijn maar 9 maanden op een heel mensenleven dat je zwanger bent...

Ja op zich is ziektewet een goede oplossing maar ben er nog niet uit of ik dat wel wil..
Heb net gesprek met mijn baas gehad over de telefoon maar heb het idee dat hij er niks van snapt; ik heb uitgelegd dat ik moeite heb met de vroege diensten ivm overgeven en misselijkheid. Wil hij mijn vroege diensten vervangen door korte vroege diensten aaargg dat heeft geen zin want het gaat me erom dat ik sóchtends niet kan werken, ook niet voor 3 uur maar denk niet dat ie dat snapt.
Ook het vele diensten draaien in de week word met te veel, dus het liefste wil ik dat hij me de helft weg haalt van mijn diensten dus dat er alleen maar late overblijft.
Maarja we zouden er nog over praten maar ben bang dat we er niet uit komen..
Het is meer gedoe als je voor 50% wilt blijven werken dan in de ziektewet te gaan, het is wel wat ik wil maar als het zoveel gedoe geeft dan hoeft het voor mij niet meer.
Owja wou ie dat ik morgen met werkoverleg dat in de groep ging gooien! nou echt niet hoor! ga ik iedereen ermee lastigvallen! denk dat ie niet goed weet wat ie moet doen..

xxx

ps; heb nu wel tabletten tegen de  misselijkheid

Hoi,

vraag een gesprek met de ARBO aan.
Bedenk eerst zelf goed wat je wel denkt te kunnen. Dus hoeveel uur en op je eigen groep of misschien op de administratie ofzo.
Ik werk al vanaf week 8 ofzo, 4 uur minder dan anders en niet meer op mijn werkplek maar alleen administratief werk op het secretariaat. was even wennen, ik ben niet typerig en al helemaal niet handig op computer, maar het bevalt me nu uitstekend. Ook de regelmaat is heerlijk.
Goed, elke dag bijtijds eruit, maar wel ook elke avond thuis en de weekenden.

Hallo
Ik werk ook in de zorg. Ben nu morgen 8 weken in verwachting van de 2e.
Bij de 1e ben ik op een gegeven moment ook steeds minder moeten gaan werken ivm met zwangerschaps-ischias tot het op een gegeven moment niet meer ging.
Ben eerst begonnen met een aantal uren minder, daarna geen middag en avonddiensten meer. Gelukkig maakte mijn werkgever hier geen problemen van en de gyn zei toen dat zij anders wel een brief wilde schrijven voor de werkgever, heb ik gelukkig  niet nodig gehad. (Misschien een tip voor je om dat de vk of de gyn te vragen).
Zelfs naar het gesprek van de arbo arts hoefde ik niet heen van de werkgever.
Daarbij kunnen ze je, als ik het goed heb, je niet verplichten onregelmatig te laten werken als je in verwachting bent.
Maar tot op heden gaat het hier nog goed nu maar ben wel eens benieuwd als ik er nu last van krijg of ik het weer zo gemakkelijk krijg geregeld want we hebben inmiddels een nieuwe unithoofd die volgens mij niet zo gemakkelijk is daarin.
Ik hoop dat je er wat aan hebt en wens je veel succes!!!!!

Liefs bg

hoi hoi

ik werk ook in de zorg, vrij zwaar werk. ik ben nu bijna 16 weken zwanger en merk dat ik vooral vroege diensten erg lastig begin te vinden. ik ben nog steeds elke morgen aan het overgeven en daardoor voel ik me op het werk ook als een vaatdoek.
late diensten zijn geen probleem voor me en ik denk dus ook dat ik ook maar es ga aangeven dat ik zo weinig mogelijk vroege diensten wil.
Kortom jij moet gewoon doen waar jij je het beste bij voelt!
succes!

groetjes marjolein

Terug
Bovenaan