werken

Ik ben afgelopen vrijdag gaan vloeien en heb gisteren officieel gehoord dat we een miskraam hebben gehad. (na een echo in het ziekenhuis).
Vandaag heb ik contact gehad met de verloskundige en die vond het vreemd dat ik gewoon was gaan werken.
Hoe hebben jullie dit gedaan? Zijn jullie wel gaan werken of hebben jullie je eigen ziek gemeld?
Ik ben op het moment wel moe, maar dat had ik ook toen ik nog zwanger was, verder vloei ik ook nog wel, maar dit is niet meer dan bij een gewone menstruatie.
Ik heb zelf zoiets van als ik ga werken heb ik meer afleiding.
Als ik alleen thuis zit ga ik alleen zitten piekeren. En natuurlijk denk je ook op je werk er regelmatig aan, en ben je af en toe verdrietig, maar daar kan ik er wel over praten met mijn collega's die me nu goed steunen, terwijl ik thuis alleen ben met mijn dochtertje van twee.

Groetjes Lucielle

hoi lucielle,

Wat vervelend om te lezen dat het verkeerd is gegaan.
Ik heb een week geleden een miskraam gehad.
Ik ben ook de volgende dag gaan werken. Al vond ik het wel moeilijk.
Ik sta voor de klas op een basisschool. en de kinderen waren heel lief en vrolijk.
Maar van binnen was ik niet vrolijk. Maar inderdaad was het wel een goede afleiding.
Iedereen moet het op z'n eigen manier een plekje geven. Alleen thuis zitten, en je zelf helemaal gek praten helpt er ook niet aan. (tenminste voor mij niet)
Ik ging alleen lopen malen over wat er was gebeurd. En op school had ik mensen om me heen die me begrepen.

Veel sterkte de komende tijd!
liefs kitty

Hoi Lucielle,

Je hebt groot gelijk hoor dat je bent gaan werken. Afleiding en erover praten om te verwerken is toch de beste remedie. Althans voor jou. Als je dat zo voelt moet je je niks aantrekken van wat anderen daarvan vinden. Het is hun niet overkomen.
Ik zelf ben in eerste instantie ook blijven werken voor de afleiding maar op een gegeven moment was ik bang dat het op mijn werk zou gebeuren. Ik wist van te voren dat ik een miskraam zou krijgen. Toen ben ik wel thuis geweest maar al heel snel na de curretage ben ik weer gaan werken omdat ik net als jij veel liever afleiding had, dan in mijn uppie thuis te gaan zitten.
Ik vind dus dat je groot gelijk hebt.
Sterkte met het verlies want het is niet niks, dat weet ik.

Hoi hoi,

Ik denk dat iedereen op een andere manier afleiding zoekt.
Ik heb vorige week een miskraam gehad bij een zwangerschap van 12 weken,en ik heb geen betaalde baan(huisvrouw),maar zoek hier wel afleiding.
Ik ben momenteel aan t verfen en slaapkamers anders indelen om maar wat om handen te hebben,maar je hebt toch je momenten waar je niet om heen kunt!
Ik praatte de hele dag met mijn ongeboren kindje(ukkie noemde ik hem/haar)en als ik ging slapen viel ik in slaap met mijn handen op mijn buik,ja en dat is ineen klap weg!

liefs Carolien

Hallo,

Toen ik wist dat ik een leeg vruchtzakje droeg had ik daarna een
weekje vakantie...
Maar toen ik daarna moest gaan werken had ik 't best zwaar...
Er waren al een aantal ouders (werk op een peuterspeelzaal) die
aan mij hadden gevraagd voor de vakantie of ik zwanger was (had
al een beetje een buikje...)...
Die vrijdag ben ik gecurreteerd en heb er toch voor gekozen om
daarna een weekje vrij in te lassen om bij te komen (heb nu ook
geen buikje meer, ouders is verteld dat ik ziek was...maar degene
die wisten dat ik zwanger was zien nu werkelijk wat er aan de hand
was...)...

Doe gewoon waar je jezelf goed bij voelt....maar denk echt als eerste
aan jezelf...!!!

Liefs, Judith        

Hoi meiden,

Wat een ellende! Heel veel sterkte wil ik jullie als 1e wensen. Tja, bij mij is ook onze 2e zwangerschap geeindigd in een miskraam. (deze keer een buitenbaarmoederlijke zwangeschap waarbij ook mijn rechtereileider is verwijderd).
Ik denk dat er echt geen tijd voor staat wanneer je weer kunt werken etc. We zitten toch in een rouwproces. Ik ben 2 weken thuis gebleven (was ook geopereerd) de 3e week heb ik een aantal dagen gewerkt om te kijken hoe het ging (werk als psychiatrisch verpleegkundige). Momenteel werk ik weer volledig maar merk dat ik er niet voor 100% bij ben, het lukt allemaal wel maar plezier heb ik er nog niet echt in. Logisch natuurlijk. Verder gaat het met ups en downs. Het ene moment voel ik me best goed en kan ik gelukkig zijn met alles wat we wel hebben en andere momenten voel ik me depri en prikkelbaar en verdrietig.
Ik probeer te accepteren dat dit erbij hoort en verder te gaan en hoop te houden voor de toekomst. Het zal gewoon moeilijk blijven vooral wanneer je weer hoort dat er iemand zwanger is in je omgeving etc. etc.
Luister dus naar je eigen lichaam en geest!

Groetjes
Ineke

Bij mijn eerste miskraam (via echo ontdekt met ruim 12 weken) ben ik ook gewoon aan het werk gegaan. Het kwam gewoon niet in me op om thuis te blijven. Met 13 weken kwam het vruchtje los, ik ben een dag/nacht opgenomen geweest in het ziekenhuis ivm overmatig bloedverlies. De dag erna ben ik weer aan het werk gegaan.

Bij de tweede ging het mis met 8 weken, ik was me niet bewust geweest dat ik zwnager was, dit besefte ik pas achteraf. Ik was ongeveer 8 weken zwanger, ook toen ben ik gewoon aan het werk gegaan.

Bij de derde keer dat het mis ging (ruim 17 weken, ben bevallen met 18 weken) ben ik wel direct thuisgebleven. Ik voelde me al niet goed vanwege een te hoge bloeddruk, en ik moet voor mijn werk ruim een uur rijden, en dan is het niet handig als je onderweg spontaan weeën krijgt. Na de bevalling ben ik nog twee weken thuisgebleven, darana heb ik zowat gesmeekt of ik weer aan het werk mocht. Ik mocht wel maar dan op therapeutische basis. Ik kon dan gewoon zelf mijn tijden bepalen. 6 weken na de bevalling was ik weer volledig aan het werk.

Ik herken het wat je zegt, thuis is een gepieker, dan maar liever gewoon aan het werk.

Doe waar jij je goed bij voelt, en wat het beste voelt bij jouw situatie.

Sterkte
Miep

Hoi

Tijdens mijn miskraam heb ik gewoon gewerkt. Het zweet liep weliswaar van mijn hoofd en was duizelig maar ik had die baan nog niet zo lang. Ik heb een week zo doorgelopen en toen het vruchtje los had  gelaten was ik er echt beroerd van. Buikpijn en had ook nog een ontstekende kies met koorts en al. Dus sja dat was allemaal niet zo prettig. Helaas ben ik een maand later ontslagen omdat mijn voorgangster terugkwam.
Veel sterkte!

Costa

Terug
Bovenaan