Werken

Hallo,

Over twee weken moet ik weer gaan werken na een heerlijk verlof,maar ik zie hier best tegen op. MIjn zoontje gaat dan twee dagen naar het kinderdagverblijf en het lijkt me heel moeilijk om hem weg te brengen! En het gekke is dat ik zelf op een kinderdagverblijf werk en dus weet wat de ouders door maken. Ik dacht altijd dat dat wel mee zal vallen, maar nu sta ik er zelf voor en dat valt echt tegen. Zijn er nog meer moeders die dit hebben of nog tips hebben?

Groetjes Corine
 
Ik werk ook op een kinderdagverblijf en na 9 maanden thuis waarvan 4 met baby vond ik het vreselijk om weer aan het werk te gaan.

Mijn moeder past op Mara 2 dagen in de week en dat geeft me een heel prettig gevoel. Ik weet dat ik de eerste dagen helemaal geen last had van het missen maar nu de laatste maand heb ik het des te meer helaas. Maar gelukkig kan ik mijn moeder lekker bellen en soms eens wat eerder weg.

Het valt best mee zolang je echt lekker werkt.

groetjes joyce mama van Mara
 
Ik vind het zelf nog steeds moeilijk om hem weg te brengen. Mijn truc is om hem zelf in de box te leggen. Omdat ik weet dat hij graag in de box speelt helpt dit. Hij gaat dan meteen spelen en heeft helemaal geen oog meer voor mij. Dat geeft mij het geruste gevoel dat hij zich daar wel vermaakt. Als het je helpt kun je hem ook achterlaten in de armen van een van de leidsters.
 
Ik heb het gelukkig helemaal niet. Ook ik werk bij een kdv en mijn dochter gaat hier ook naartoe. Omdat ik weet bij wie ze is en hoe ze daar met haar omgaan, laat ik haar met een erg gerust gevoel achter. En als het een dagje niet zo lekker gaat, kan ik altijd even bij mijn kleine meisje gaan kijken....
 
Ons dochtertje van 3 maanden gaat v.a. begin mei 3 dagen per week naar het kinderdagverblijf. De 1e keer wegbrengen kon ik me net inhouden om niet in huilen uit te barsten. Maar....gelukkig weet ik dat ze het prima naar d'r zin heeft, lekker slaapt, eet, speelt en zichzelf is. Ze heeft voortijdig al "proefgedraaid" en we konden merken dat ze echt gek met haar zijn. Bij ons hebben ze een schriftje waar ze precies in bijhouden wanneer flesjes zijn gedronken en of ze wel/niet op zijn/poepbroek en wanneer geslapen. Verder melden ze altijd wat ze een beetje gedaan heeft, dus het is iedere keer weer een feest om te lezen. Succes ermee!
 
Mijn zoontje gaat vanaf juli naar het kdv. Het probleem is alleen dat ik nog geen werk heb... Ik ben naarstig aan het zoeken maar ja het is niet de beste tijd voor een nieuwe baan. Ik kijk er ook echt vreselijk tegenop om hem naar het kdv te brengen, juist omdat ik dan gewoon thuis ben. Het kon helaas niet anders want om een baan te kunnen krijgen moest ik eerst een plekje voor hem vinden, nu dus nog de baan. Hier in Amsterdam zijn flinke wachtlijsten voor een plaatsje dus ik kan ook niet zeggen dat het eigenlijk nog even niet uitkomt, hoe graag ik dat ook zou willen. De enige oplossing is zelf zo snel mogelijk een baan vinden...
Groeten Maureen.
 
Terug
Bovenaan