Werken !!!!!!!

Hallo moeders,

Ik weet niet helemaal zeker of dit bericht in deze forum thuis hoort, maar het lijkt me hier wel geschikt mbt verzorging.

Ik wil graag jullie meningen horen over het volgende:

IK werk nu 5 dagen per week 2 uurtjes op een avond in de schoonmaak.Het bevalt mij prima heb er soms dagen bij zitten dat ik denk van nee he was ik ook maar eens met etenstijd thuis. Maar ja heb geen oppas nodig als mijn man thuis komt kunnen we nog even zitten en dan ga ik aan het werk.

Nu doet de situatie zich voor dat ik een baan kan krijgen voor 2 dagen in de week of een aantal dagdelen. Waardoor ik dus afhankelijk word van oppas buiten de familie ( familie werkt ook allemaal dus dat wordt hem niet, opa en oma willen het niet )

Hoe denken jullie hierover?

Hoor graag van jullie want volgende week heb ik het gesprek. Ik ben zo aan het twijfelen.

Groet nicole.

 
Hallo Nicole,

Zo jij wilt dus advies van mensen of jij moet gaan werken of niet.

Het blijkt dus dat je heel erg twijfelt, mij is geleerd bij twijfel is het nee. Maar ja dat is dan ook wel weer de weg van de minste weerstand.

Gooi je gevoelens ff aan de kant en bekijk het ff van de zakelijke kant.
Ga voor jezelf na: Hoeveel uur is het meer. Wat ga ik er netto op vooruit. Wat kost de opvang.

Vaak wordt dan de keuze iets makkelijker.

Bij mij was het zo dat ik (part-time) voor 50 euro per week extra ging werken. Na aftrek van de bezine kosten die we vergeten waren af te trekken bleef er een kleine 25 euro over per week. Voor ons was de de keuze om het dan maar niet te doen en het bij het oude te laten.

Groetjes en suc6 met het uitknobbelen wat je wilt gaan doen.
 
Hallo mirela,

Bedankt voor je reactie.

Financieel ga ik er iets op vooruit maar dan hebben we inderdaad de oppas er nog niet afgehaald.
En in mijn huidige baan hoef ik geen oppas te betalen.

Het gaat mij meer om de situatie zelf ben nu hele dagen thuis bij mijn kindje, mijn man komt thuis en dan ga ik werken. Neem ik de andere baan dan ben ik vaker van huis weg en mijn kindje bij een oppas. ( hier heb ik niet zo'n geweldig gevoel over ).

Ik weet het is mijn eigen keus en andere kunnen hier niks over zeggen maar een beetje postivieve en negatieve berichten zijn altijd welkom.
Hoe hebben andere jonge moeders het gedaan.

Maar ja er zijn ook weer familieleden die zeggen jij moet ook aan jouw toekomst blijven denken, helemaal met deze maatschappij.

Ik zal zien wat het gesprek opleverd en misschien wordt het dan wel een duidelijke ja of nee!!

groetjes Nicole.
 
Hallo Nicole,
Moeilijk hè!
Ik ga volgende week weer werken 4 dagen per week, mijn kids (2 jaar en 12 weken) gaan 2 dagen naar het kinderdagverblijf. Mijn man is ook minder gaan werken.
Zodat we ze maar 2 dagen onder hoeven te brengen.
Met pijn in mijn hart ga ik weer, maar ik weet ik heb het geestelijk erg nodig. Het is allemaal heel dubbel en uit ervaring weet ik dat het iets slijt, het spijtgevoel en het gemis.
Maar je moet doen wat je hart je ingeeft.
Je moet natuurlijk wel een goed gevoel bij je oppas-opvang hebben.
Misschien is een gastouder iets voor je?
Héél veel succes met je keuze enne echt gewoon doen wat je hart je ingeeft.
Liefs, Monique
 
Hoi Nicole
Je moet wel echt een goed gevoel over de oppas hebben als je weer gaat werken. Anders zit je op je werk en dan wil je het liefst weer naar huis. Ik werk zelf 2 dagen in de week. De ene dag past mijn moeder op en de andere dag mijn schoonmoeder. Als mijn zoontje dan een keertje een beetje ziek is dan ga ik wel met een gerust hart aan het werk, omdat ik weet dat hij in goede handen is.
En ik zou ook inderdaad net als hierboven in de reacties staat stegen elkaar afwegen wat je erop vooruit gaat. Ik heb altijd gezegd: Als ik voor niets aan het werk ga, dan blijf ik liever zelf thuis. (dat is mijn mening, misschien zijn er wel mensen die het niet met mij eens zijn...maar goed)
Heel veel succes bij het nemen van een keuze...het zal niet makkelijk zijn!
Groetjes Maaike
 
Je moet gewoon doen waar jij je het fijnste bij voelt. Als je zelf geen gelukkig gevoel krijgt bij het idee oppas, dan moet je het vooral niet doen. Dat gaat je misschien van lieverlee telkens meer tegen staan en dan is de situatie niet meer om te draaien, je bent je huidige baan kwijt en de nieuwe brengt geen geluk.
Zelf werk ik niet, ben lekker de hele dag thuis met mijn dochter en ik vind het heerlijk. Ze is nu al ruim een jaar en nog geniet ik er iedere dag van en het jaar is zo snel gegaan, ik had er geen dag van willen missen.
Misschien moet je wel een beetje aan je toekomst denken, maar hoe zie je die zelf? Ik vind het niet belangrijk om carriere te maken oid, maar andere moeders juist wel. Ookal zou je de baan niet nemen, dan komt het in de toekomst nog wel goed hoor. Ik denk dat dat gewoon van latere zorg is. Je leeft nu en als je je nu prettig voelt om de hele dag bij je dochter te zijn, blijf dat dan doen. Je kunt er later alleen maar spijt van krijgen als je dat tegen je gevoel in niet doet. Want deze tijd dat ze zo klein is komt niet meer terug!
Veel succes met je beslissing!
 
hoi Nicole,ik zou het zeker proberen ook al is het af en toe best moeilijk, maar je zult zien dat je er ook weer energie van krijgt; het is ook fijn om over andere dingen te praten enz.maar inderdaad ook kijken of het je financieel en geestelijk genoeg opleverd. mijn zoontje van 5mnd is 2dagen bij mijn schoonmoeder en 2 dagen bij een gastgezin, dat bevalt uitstekend.succes!
 
Hallo moeders,

Allereerts bedankt voor jullie berichten!

Nou ben op gesprek geweest en ga het niet doen, ging er financiel dus niet op vooruit maar op achteruit nou dan is de keuze makkelijk gemaakt!

Ben er eingelijk ook wel blij om hoor! Ben nu lekker overdag bij mijn kindje thuis en dan sávonds even 2 uurtjes aan het werk, ik hoef niet anders!

Bedankt voor jullie reacties.

Groetjes van NIcole
 
Terug
Bovenaan