werken

Goeiemorgen,

Ik werk momenteel nog 3 dagen per week. Nu is onze dochter van 4 maanden de laatste tijd best veel ziek, waardoor ik haar liever niet naar het KDV breng. Af en toe voel ik me schuldig dat ik werk, terwijl ik er van overtuigd ben (belachelijk eigenlijk) dat niemand zo goed voor onze dochter kan zorgen dan mijn man en ik.

Wie van jullie is er na de bevalling gestopt met werken, terwijl je je dat tijdens de zwangerschap niet zou kunnen voorstellen?

Wie is er blijven werken en hoe regelen jullie dit met opvang? Ik heb geen opa's en oma's in de buurt wonen en breng haar dus twee dagen per week naar het KDV en papa is 1 dag minder gaan werken.

Ik ben heel benieuwd hoe jullie dat allemaal doen.


Groetjes
Astrid
 
HI Astrid, ik heb ook op je vraag hierboven gereageerd. WIj hebben ook geen opas en omas in de buurt. Ik werk 4 dagen, mijn man ook en we hebben 1 dag iemand bij ons thuis oppassen, erg fijn. Verder gaat onze zoon 2 dagen in de week naar het KDV. Ook hij is wel eens snotterig en niet helemaal in zijn hum (is nu bijna 6 maanden) maar ik heb het idee dat het goed gaat en ik denk dat het voor mezelf goed ik om te blijven werken omdat ik daar mezelf ook in kan ontwikkelen. Wel ben ik van mening dat de balans zo moet zijn dat het kind meer thuis is dan op het KDV en dat is bij ons goed in evenwicht.
 
Hoi Astrid,
Ja, het is een keuze die je maakt he?!werken/thuisblijven. Het blijft moeilijk en heeft beide voors en tegens. Werk zelf ook 3 dg.per week.Papa 5dg.per week en dus gaat onze dochter 3dg.per week naar het kdv. Dit gaat prima!! Ons KDV is heel ruimdenkend qua wegbrengen met zieke kindjes etc. Ze gaan ervan uit dat mensen de goede beslissingen nemen met zieke kindjes (nl. thuis blijven bij papa of mama!!). Als onze dochter ziek is nemen we een dag vrij. Ook wij hebben geen oppas en geen familie in de buurt wonen, dus moeten we het zelf oplossen.
Heb een dubbel gevoel bij het werken.VInd het heerlijk om te werken, maar ben op de dagen dat ik thuis ben helemaal beschikbaar voor onze dochter. Tuurlijk zou ik ook graag fulltime mama willen zijn. Deze keus heb ik echter niet en weet eerlijk gezegd ook niet of dit op lange termijn een oplossing is..werken is toch ook een vorm van afleiding/ontspanning en ontwikkeling...
 
Niemand kan inderdaad zo goed voor jou kindje zorgen als je man en jij. Niemand kent haar zo goed als jullie! Dus zo gek is dat niet dat je dat gevoel hebt. Dat betekend dan niet dat een ander niet goed voor haar zorgt. Gelukkig wel! Succes
 
Dank jullie wel voor jullie opbeurende woorden.

Met onze dochter gaat het gelukkig nu beter en kan ze twee dagen in de week naar het KDV. Ze vindt het volgens mij daar best leuk, ze heeft namelijk 's avonds als ze weer thuis is het hoogste woord (brabeldebrabel).

Ik heb nu ook beter mijn draai gevonden en maak me er ook niet meer zo druk om als ik niet naar mijn werk kan als mijn dochtertje ziek is. Zij is gewoon mijn eerste prioriteit.

Groetjes
Astrid
 
Terug
Bovenaan