Werken

Hoi hoi,

Ik lees hier heel veel verhalen van moeders die het maar moeilijk vinden om weer te gaan werken na het zwangerschapsverlof. Ik voel me dan echt een ontaarde moeder, want ik had na mijn verlof nog 2 weken vakantie (ik zou 30 juli weer beginnen voor 24 uur), maar ik heb mijn baas gevraagd of ik eerder mocht beginnen. Dus ben ik afgelopen woensdag weer aan de slag te gaan. En wat denk je? Ik voelde me top! Ik heb ons ukkie niet gemist, wist dat hij in goede handen was. Ik stond niet te springen om naar huis te gaan. Tuurlijk was ik blij hem weer te zien, maar het was zo fijn er weer uit te zijn! Weer iets te vertellen te hebben tegen mijn man, ipv het aantal poepluiers en het aantal flessen wat Cas kreeg...

Ik vind werken weer heerlijk! Wie nog meer?

Gr. Tamara
mama van Cas (16-04-2007)

Hoi Tamara,

Dan ben je toch nog geen ontaarde moeder. Je bent gewoon toe aan iets nieuws. Ikzelf vond het de dag van te voren wel verschrikkelijk, maar nu ben ik zo blij dat ik weer aan de slag ben. Ik merk dat ik van mijn kleine meid ook meer kan hebben...en inderdaad je hebt weer eens iets nieuws te melden. Op het werk heb je het toch over andere zaken als alleen maar babypraat. Is ook leuk maar toch anders.

Groetjes Monique en werke ze !!

Hoi, hoi,

Ik ben na mijn verlof 2 dagen gaan werken voordat ik (weer) ziek werd en ik moet je vertellen dat ik het ook geweldig vond! Geen seconde aan het mupke gedacht, heerlijk mijn ding gedaan, de dag vloog om! Ik voelde me ook even een ontaarde moeder, om precies dezelfde redenen, maar nu denk ik dat het alleen maar fijn is!
Ik had het zo gehad met luiers, flessen, slaapjes... Voelde me niet meer voldaan aan het einde van de dag, niet zoals ik dat van mijn werk kan voelen.

Ik vind het heel erg jammer dat ik nu al weer zo lang in de ziektewet zit en als ik kon ging ik meteen weer aan de slag! Maar bedrijfsarts wil dat ik het opbouw... Is waarschijnlijk ook het verstandigst... en die paar weken maken op mijn ziekteverzuim van bijna 3 maanden ook niet meer uit...

Geniet van je werk, des te meer zul je ook van je kleintje genieten als je wel thuis bent!!

Groetjes, Karin
mama van Christian (22 weken)

ik vind het ook heeeel fijn om weer te werken, en voel mij daar absoluut niet schuldig over.  Ik was tijdens mijn verlof gewoon jaloers op mijn vriend die lekker elke dag naar zijn werk mocht! Thuis voelde ik mij nogal opgesloten en eenzaam.

Nu werk ik ook veel thuis, en hoewel dat totaal niet efficient is, is het verder wel een gezellige combinatie.

ik kon aan t eind van mn verlof ook niet wachten tot ik weer "mocht".en over boas zat ik ook niet in,want we hadden al met groot succes gewend bij oma.ik mistte hem wel een beetje en vroeg me steeds af wat hij deed.en ik had constant het gevoel dat  er "iets" ontbrak.dat "iets" was dus de fles geven en verschonen van boas.ik erk op een kdv en heb 9 baby's om te verzorgen,maar onbewust mistte ik toch die ene.
nu boas erg veel last heeft van een sprongetje en tandjes kan ik het niet over mn hart verkrijgen om hem weg te brengen.als papa thuis is werk ik wel een paar uurtjes,maar ook niet met plezier,want bij papa huilt hij nog meer als bij mij.gelukkig heb ik een nul-urencontract en hoef ik niet perse.ik heb wel wat dagen gepland staan en gelukkig gaat het weer beter met boas,dus nou zie ik t ook wel weer zitten om volgende week te gaan.

Fijn hoor, je kan het beter zo hebben dan dat je elke keer met lood in je schoenen naar de baas gaat!!!!

Veel plezier met je werk weer en veel genieten he, want een vrolijke mama is een....goede mama (hihi, denk gooi dat cliche er nog lekker even in)

groetjes Yvonne

Juist niet joh. Als jij lekker in je vel zit, dan merkt die kleine dat toch ook. Ik vind het juist gezond dat je ook iets voor jezelf wilt doen. Ik had dat trouwens ook, dat ik best al weer wat eerder had willen gaan werken. Zodat ik het wat het kunnen opbouwen. Bijv. eerst een paar weken 1dag per week, dan 2 en dan pas weer 3. Ipv nu ineens 3 dagen.
Maar goed. Ik vind het prettig om weer te werken. Er wordt gewoon weer een beroep gedaan op wie ik ben en niet op de mama-Veerle. Heerlijk.
Groetjes Veerle

Terug
Bovenaan