Werken

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,
Ik ben 3 maart bevallen van een heerlijke dochter maar het komende schooljaar ga ik weer aan de slag. Ik ben leerkracht en heb ergens wel zin om weer aan de slag te gaan. We hebben het volgende geregeld:

ma+di bij papa
wo+ za bij mama
do+vr op het kinderdagverblijf
zo: met z'n allen

Ik dacht hier goed mee om te kunnen gaan maar ergens voelt het ook zo dubbel. Ik ben zo bang dat ik haar ga missen op de dagen dat ik werk.
Wat vinden jullie?

liefs, Nathalie mv Janine 3 3 2007

Hoi Natalie,

ik vind het een prima schema, en ik snap dat het dubbel aanvoelt dat had ik ook, en het is weer even wennen maar als je een paar dagen of weken ( is voor iedereen anders )
verder bent, gaat het vast wel goed. Veel succes

Groetjes Monique

dat lijkt op zich een prima schema, maar de vraag is of jij het prettig vindt. En daar kom je natuurlijk maar op 1 manier achter. Gewoon uitproberen.

ik kan je wel vertellen dat het mij (tegen mijn verwachting in) heel goed is bevallen om weer terug aan het werk te zijn.

succes!

Hoi,

Ik zag er ook heel erg tegen op om weer aan het werk te gaan en ik dacht dat ik Ryes ook super zou gaan missen, maar om eerlijk te zijn was ik erg blij dat ik weer aan het werk was. Natuurlijk ben ik 's avonds ook wel weer erg blij om naar huis te gaan naar "mijn" mannen. Het schema van Ryes is:

ma KDV
di papa
wo mama
do oma
vrij mama
za en zo papa en mama

Hij doet het supergoed en de dagen dat ik thuis ben geniet ik nog veel meer van mijn vrije tijd en Ryes.

Groetjes,

Jessica

Dat je 'r gaat missen, dat staat vast. Je bent niet voor niets moeder! Maar zodra je weer lekker in je werk zit ben je afgeleid. Dat missen gaat vanzelf naar de achtergrond.

Wel lekker dat papa ook thuis is zeg, dat zouden we hier ook wel willen, maar dat laat papa's functie niet toe.

Ik werk 28 uur verdeeld over 4 dagen en dat gaat heerlijk. Bij de opvang (beide oma's en het KDV, allemaal 1x) gaat het super en ze ontwikkelt zich goed.

Zo te lezen heb je de boel al prima geregeld, dus ik denk dat het best goed komt! Succes meid!

jullie hebben een superschema!!5 dagen thuis,prima toch?
ik zag er ook heel erg tegenop om te gaan werken,maar ik heb vanaf de eerste minuut genoten.ik had wel steeds het gevoel dat ik "iets" nog moest doen (boas voeden en verschonen).maar vond het wel een lekker gevoel dat dat ff niet hoefde.ik vroeg (nog steeds) me wel de hele dag af wat boas aan het doen is.maar ik weet dat hij dikke pret heeft bij oma dus ik vind het nu na 4 maanden gewoon leuk en lekker om te gaan werken.ik kon niet geloven dat het went,maar het is echt zo.
groetjes karin

Wij hebben een vergelijkbaar schema hoor!
Hier is het:
ma + di KDV
wo oma (bij ons thuis)
do + vr papa
za + zo papa en mama

Je ziet, ik werk dus 5 dagen in de week. En misschien ben ik wel een ontaarde moeder, maar op het werk word ik zo in beslag genomen door... mijn werk... dat ik gewoon weg nauwelijks aan mijn ventje denk! Het komt ook omdat ik weet dat Christian het prima naar zijn zin heeft en er goed voor hem gezorgd wordt.
Ik doe wel elke ochtend de eerste voeding en iedere avond de laatste voeding en badje. Dat zijn onze knuffeltijden. En ik heb niet het idee dat ik minder mama ben...

Groetjes, Karin

Hoi,

Ik weet niet of ze bij jullie op het kinderdagverblijf een boekje/schriftje bijhouden, wat je kindje die dag gedaan heeft? Maar het is ook leuk om opa en oma of papa erin te laten schrijven. Wat heeft je kindje die dag gedaan, eventueel voedingstijden en slaaptijden, zodat je weet wat je kleintje die dag gedaan heeft.
Later kan je dit aan je kindje geven. Heel leuk voor later...!

Ik heb een dik boek gekocht bij de Action en schrijf daar zelf iedere dag een stukje in.

Op maandag gaat het boek mee naar het kdv. en schrijven de leidsters er iets in en op dinsdag mee naar oma, zij schrijft er ook iets in en de rest schrijf ik zelf of papa een stukje. Maar je kan zelf bepalen hoe vaak of veel je schrijft, al is het maar 3 regels!

Succes met werken! Het komt vast goed.
Als het niet gaat, verzin je wel weer een oplossing.

Groetjes Danielle

Terug
Bovenaan