werken

Hoi,

Ik ben zwanger van mijn tweede kindje en ik werk op het moment 3 dagen. Maar waarschijnlijk als de baby komt ga ik twee dagen werken omdat het anders een geregel en gevlieg wordt. Als ik na mijn verlof weer aan het werk ga wordt onze oudste bijna 4 dus gaat ze naar school. Ik zie het niet zo zitten dat ze na een vermoeide dag ook nog naar de naschoolse opvang moet. Ik denk dat dat voor zo'n kleintje heel vermoeiend
is. Ten tweede ben ik dan al een groot deel van mijn salaris aan kinderopvang kwijt. Ze gaat nu 1 a 2 dagen in de week naar het kdv. Onzettend leuk maar wordt wel erg duur.
Dus we hopen het straks zo te regelen dat papa een dag thuis is en een dagje voor oma.
Hoe gaan jullie dat straks doen?? Ben ik wel benieuwd naar.

Groetjes Nynke  

Ik ben een thuisblijfmoeder, dus ik heb het bovenstaande probleem niet. Ik heb hier heel bewust voor gekozen, zodat ik onze kleintjes (dit wordt ook mijn tweede) alle aandacht kan geven. Lotte gaat straks wel naar de peuterspeelzaal, maar dat is voor haar eigen ontwikkeling en sociale contacten.

Ik vind het zo  al genoeg geren en gevlieg met een pappa die heel veel aan het werk is.

Groetjes, Marisa

Hallo,

Dit wordt ons derde kindje, ik werk ongeveer 24 uur per week.. De eerste twee zijn vanaf een week of 16 altijd 3 dagen per week naar het KDV gegaan.. Dit is altijd prima bevallen, lieve leidsters, leuke activiteiten en de kinderen hebben eigenlijk altijd zin om te gaan. Nu gaat de oudste bijna naar de kleuterschool en vind ik 3 dagen naschoolse opvang teveel.. Dus gaat papa een middag de oudste opvangen terwijl de jongste straks gewoon 3 dagen naar het KDV gaan... Het kost veel geld, maar ik wil niet stoppen met werken en een andere opvangmogelijkheid is er nu niet... En zoals ik al zei, ik heb altijd prima ervaring gehad met het KDV...

Dus ja, het zal een heel geregel zijn, maar ik weet zeker, en deze uitspraak geld alleen voor mij, dat ik een leukere moeder ben als ik ook kan werken en tijd buiten de kinderen om heb...

doei! franka

Hallo,

Bij mij gaat er eigenlijk niets veranderen met het werk. Het is ons eerste kindje en momenteel werk ik 20 uur p/wk (2 1/2 dag). Ook na de bevalling wil ik dit aantal uren blijven werken want qua opvang hebben we het perfect kunnen regelen. Mijn man werkt  4 dagen p/wk dus die kan 1 dag 'oppassen'. En mijn ouders die bij mij in hetzelfde dorp wonen willen graag 1 dag per week oppassen. Rest nog een ochtend en die kan ik in overleg met mijn werkgever thuis werken. Ideaal dus, geen gezeur met wachtlijsten van de kinderopvang, het brengen en halen e.d. Wel een luxe hoor, en het geeft me een heel gerust gevoel dat ik me daar niet druk over hoef te maken. Kijk overigens al wel uit naar het verlof, bijna vier maanden vrij, wat een luxe!!!

Groetjes,
Elise

Door lichamelijke klachten werk ik maar 2 halve dagen per week. Ik heb een tijdelijk contract dat in mei afloopt en ik weet nog niet of dat verlengt gaat worden maar dat zie ik wel. Als het verlengd wordt dan blijf ik lekker 2 halve dagen werken en anders misschien een tijdje niet. Linde gaat nu 6 uur naar een gastouder en de andere dag passen de oma's en opa's op
Groetjes anja

Hey Hoi,

Ik heb een zoon van 4 die twee dagen naar de BSO gaat. Zelf werk ik 3 hele dagen maar mijn man is één dag thuis voor de kids. Mijn dochter van  2 gaat twee dagen naar het KDV en vindt het daar heel erg leuk. Voor ons werkt dit echt heel goed.
De kosten vind ik heel erg mee vallen omdat we toeslag krijgen.
Ook als de 3e er straks is blijf ik toch 3 dagen werken. Gewoon omdat ik ook graag Do ben en niet alleen moeder.
Het is een keuze die je zelf moet maken. Wat vind jij verantwoord en waar voel jij je prettig bij. Zelf zal ik nooit kiezen voor 5 hele dagen werken omdat ik persoonlijk vind dat ik niet kinderen heb gekregen om ze iedere dag weg te brengen... Toch zijn er moeders die dat wel doen en dat is prima. Als zij zich daar goed bij voelen... en voor sommige moeders is het niet anders die zullen wel moeten.

Succes met het maken van jou keuze.

Liefs

Hoi,

Ik ben ook een bewuste thuisblijf moeder. Financieel is dat gelukkig geen probleem en ik vind het heerlijk om er elke dag voor mijn kind te kunnen zijn.
Ik ben ook gastouder en pas 2 dagen in de week op de dochter van een vriendin van mij.
Wanneer mijn beide kinderen naar school ga, ga ik weer aan het werk, nu geniet ik enorm van het moederschap.

Gr. Gea

Hoi,

mijn man en ik hebben samen een melkveebedrijf en zijn dus allebei de hele dag "thuis". Er moet natuurlijk wel van alles gedaan worden maar op het moment gaat dit eigenlijk ook heel goed met onze eerste dochter. Ze gaat heel vaak mee naar buiten en zit dan in haar wandelwagen. Sochtends komt ze pas uit bed als wij klaar zijn, ze is daar helemaal aan gewend.
Af en toe valt het niet mee en zou ik ook wel eens een dagje zonder kind willen... al klinkt dat wel weer raar als ik dat hier zo neer zet. Maar goed, over het algemeen bevalt het prima! Ben wel heel benieuwd hoe het straks met 2 gaat en of nummer 2 ook zo makkelijk in een ritme zit!

Groetjes Alberdien

Terug
Bovenaan