werken

Nadat onze dochter een week later is geboren, ik tot vier weken van te voren heb gewerkt en ik nog drie weken vakantie heb genomen na het verlof, is het over anderhalve week echt zo ver: werken...

Aangezien mijn dochter uiteindelijk 1 september is geboren, denk ik dat de meesten van dit forum inmiddels alweer werken.

Ik ben benieuwd hoe het jullie bevalt, of jullie nog tips hebben of waar je tegen aan loopt.

Ik heb aan de ene kant wel zin om onder de mensen te komen, ander praat krijg. Maar ik vind het ook wel spannend! om kwart over7/half 8 Famke bij de creche brengen. Hoe laat moet ik dan opstaan, als ze maar geen melk spuugt op mijn kleren, als ik maar op tijd weer naar huis ga ( kon ik voorheen niet, bleef eigenlijk elke dag minstens een half uur langer doorwerken), als ze maar een beetje slaapt, zo druk voor haar etc.
Wat wordt mijn rol nu ik van 5 dagen naar 3 dagen ga werken. Ik was voorheen aanspreekpunt, maar nu ik 5 mnd eruit ben geweest hebben mensen ook met anderen kunnen overleggen.. Kan ik het nog wel ( behoorlijk pittig werk met o.a. veel confronteren)

Nou ja best spannend dus...

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen!

Ik heb geen baan maar ben thuis met de kids. Ik vond de combinatie en het werk als oproepkracht niet te combineren (zoontje wel naar het kdv brengen, maar zelf niet hoeven werken) en ben er mee gestopt.

Kan me voorstellen dat je er gemengde gevoelen over hebt. Het is ook best spannend.

Hey,

Ik zag er ook wel tegenop om te gaan werken maar het valt me reuze mee. Het is wel druk maar ik vindt het fijn om weer even iets anders te zijn dan moeder. Lekker weer onder de mensen en even bezig zijn met andere dingen. Ik denk natuurlijk wel met regelmaat aan tim. Hoe zal hij het doen, zou hij goed slapen enz enz.
Op het werk zit je er zo snel weer in, dat het lijkt alsof je niet weg bent geweest.
Ik ben nu voor de 4e week aan het werk maar ik moet nog steeds zoeken naar een ritme. Mijn man is internationaal chauffeur dus weinig thuis, dus buiten mijn werk moet ik thuis alles alleen doen.(huishoudelijk en financieel) Dan hebben we nog 4 paarden die ook dagelijks gemest moeten worden en gevoerd. Dan heb je natuurlijk de zorg voor TIm en ik moet voor mn werk ook nog 8 uur thuis werken. Kortom lekker druk en weinig tijd voor mezelf maar ik kan me er wel in vinden.

Hoi,

Mijn dochter is 18 aug geboren en ook ik moet binnenkort (19 dec) weer aan de slag. Had er ook nog vakantie aan vast geplakt! Vind het ook wel spannend, niet zo zeer het werk zelf maar dat ik Sinne naar de creche moet brengen. Hoe zal ze het daar vinden? Ze is een rustig meisje en laat aan kleine dingen merken hoe ze zich voelt. Ik ken haar door en door maar op de creche moeten ze haar nog leren kennen natuurlijk. En inderdaad hoe het 's ochtends vroeg verloopt...en met het kolven op het werk.
Geef jij ook borstvoeding Aaltje?

Ja ik geef ook borstvoeding, dus moet ook nog kolfen op het werk!
Ik heb in de afgelopen weken gemerkt, af en toe eens gekolfd dat je niet perse een hele voeding uitkolft, andere keer weer ruim. Dus ik hoop dat de melk blijft komen als ik standaard 6 keer in de week kolf!

Ik herken ook wat je schrijft, Famke is ook een rustig meisje of begint soms ' los' te komen wanneer ze moe is, ik herken dat, maar anderen kijken me dan vaak aan van: toe nou ze is nu net zo lekker aan het kwebbelen, of ze lacht net even,.. Ik hoop maar dat ze op het KDV het goed oppakken

Ik ben vorige week weer begonnen, gelijk 4 dagen achter elkaar waar ik nogal tegenop zag, zo'n lange tijd eruit geweest en dan ineens 4 dagen werken! Maar het is me best meegevallen ook al sta ik nu op een andere afdeling, het is zeker wennen maar wel heerlijk om even iets anders te doen dan moedertje spelen;) Mijn zoontje was bij m'n schoonmoeder en dat gaat prima, gewoon zeggen hoe je het zelf altijd doet en hoe je het wilt hebben qua voeding en slaapjes. Ik belde ook tussendoor ook even om te vragen hoe het ging. Maar zoals ik al zei, het is even wennen maar zo heerlijk om er even uit te zijn! Succes!!

Ik ben alweer 5 weken aan het werk en ik vind het heerlijk. Werk in de zorg en heb het zo geregeld dat ik werk op de tijden dat mijn man thuis is. We hebben dus geen oppas nodig.

Ik werk 20 uur in de week; 2 avonden en om het weekend. Gezien ik BV geef heb ik in de routes ruimte om te kolven.. Op de dagen dat ik dan thuis ben probeer ik mijn voorraadje aan te vullen, omdat zoontje meer drinkt dan ik op het moment kolf.

Erg fijn om even wat anders te doen dan zorgen voor je kindje, maar oh wat is het ook weer fijn om naar huis te kunnen zodra je werk erop zit!!
Geniet nog even van je verlof...!

Terug
Bovenaan