Werkende moeder of thuisblijf moeder

Het is misschien nog een beetje vroeg, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie gaan doen zodra de kleine er is. Blijven jullie dan werken? Zo ja, hoeveel dagen? Of stoppen jullie met werken en worden jullie thuisblijf moeder?

Mijn vriend is zelfstandig ondernemer en blijft (meer dan) fulltime werken. Zelf zit ik er aan te denken 3 dagen te gaan werken (werk nu 36 uur). Meer dan 3 vind ik teveel en bij minder dan 3 dagen werken ben ik bang dat ik een bepaalde betrokkenheid bij het werk ga missen.

Momenteel zit ik met een tijdelijk contract dat loopt tot 1 januari 2010. Mocht dit contract niet verlengd worden, dan vind ik het ook niet erg om wat extra maanden thuis door te brengen met de kleine. Dan kan ik vanuit huis rustig verder solliciteren. Maar ik zou naast het moederschap toch wel graag willen blijven werken. Ik kan me echter ook voorstellen dat er meiden zijn die daar anders over denken? Ben erg benieuwd naar jullie reacties!

Ik ben na mijn 1e kindje 24 uur gaan werken. Mijn man is ook zelfstandig en die heeft de eerste 9 maanden 2 dagen thuisgewerkt. Na 9 maanden is Samuel (ons zoontje) 1 dag naar kdv gegaan. Mijn man had toen nog 1 papa dag en 1 dag is   voor de oma's (om de week).
Sinds september 2008 werk ik nog maar 20 uur en dat vind ik eerlijk gezegd meer dan genoeg. Samuel gaat inmiddels 2 dagen naar het KDV dus ik heb 1 middagje voor mezelf. Wel lekker dat ik straks dan lekker even tijd heb voor mijn dikke buik.
Straks als de kleine er is, gaat mijn man weer 1 dag thuis werken en probeer ik 0,5 dag ouderschapsverlof op te nemen. Wij willen ook dit keer nog een aantal maanden wachten met het KDV.

Toch blijft het lastig. Je weet niet hoe het is om straks een (2e,3e, 4e, 5e) kindje te hebben. Hoe het met je kindje gaat of met jezelf. We zullen het weer zien.

Groetjes,
Danielle

Hoi,

Ik ben na de geboorte van de 1e van 36 naar 24 uur gegaan.
Inmiddels heb ik 4 kinderen en werk ik nog 18 uur per week.
In de zorg, dus niet veel  lange dagen of reeksen na elkaar.
Ik werk bv vaak 's avonds tussen 15 en 21 en in de weekenden.

Mijn schoonzusje past vaak hier thuis op, dus er hoeft 's morgens of 's avonds niet met vermoeide of hongerige kinndjes van het ene huis naar het andere huis
gegaan te worden.
Gelukkig, want anders zou het veel te veel gedoe zijn.
Voor mezelf, de kindjes, en mijn schoonzusje.

Mijn man werkt fulltime, onregelmatig, dus als ik weg ben moet er altijd iemand buiten mijn man thuis zijn voor het geval dat hij weg moet.

Ik vind het werken een fijne afwisseling in combi met het drukke gezin.
Maar financieel is het ook  wel nodig, minder dan deze 18 uur kan ik ook niet werken om te kunnren  rondkomen elke maand.

Maar iedereen is happy op deze manier.

Dat is het belangrijkste.

En als het goed is blijf ik na de zomer ook gewoon deze baan houden met dezelfde uren.

Groetjes M

Hey dames,

ik werk nu 5 dagen in de week in de buitendienst, straks wil ik naar 70%.
Dus de ene week 3 en de andere week 4 dagen.
Die kleine gaat dan 3 dagen naar KDV en om de week probeert mijn vriend thuis te blijven (hij is ZZP-er)
En als dat een keer niet lukt, vraag ik of mijn moeder een dag wil ruilen op haar werk of vrij nemen, andere optie als dat niet lukt mijn tantes vragen die niet meer werken.
En als dat allemaal niet lukt neem ik een dag vrij!

Ik wil zeker blijven werken, omdat ik weet dat ik niet gelukkig word van hele dagen bij huis zitten, ik denk dat ik het ook echt nodig heb om een leuke moeder te zijn!
En als het straks toch te veel blijkt het werken dan ga ik naar 60%.

Het zal wel wennen zijn in het begin, het is onze eerste, maar denk dat we na een aantal maanden wel een goed ritme kunnen krijgen!

groetjes Inge

Toen Vera werd geboren ben ik van fulltime naar partime gegaan. Dat houdt bij ons in 2,5 dag. Ik werk de do+vr en de wo om de week. Op do+vr past mijn moeder op en de wo om de week mijn schoonmoeder. Ik vind het ideaal zo. Vooral omdat Vera nu samen opgroeit met haar neefje die 11 weken jonger is en ook op do+vr bij oma is.
Oja ik heb wel ouderschapsverlof opgenomen en was us in totaal een half jaar bij huis.

Straks met de 2e wil ik proberen om een jaar verlof op te nemen. Heb vandaag even met de directeur gekeken en op 2 maanden na moet dat lukken, maar volgens mij moet het ook helemaal kunnen.

Ik vind mijn werk ook erg leuk en zou niet zonder kunnen, maar een jaartje ertussenuit lijkt me ook erg fijn.

oja ik ben juf in het speciaal onderwijs (zeer moeilijk lerende kinderen)

groetjes daan

ja, werkende moeder!
Van thuiszitten word ik knetter gek!

Eigenlijk word er nooit gevraagd; werkende vader of thuisblijvende vader  dat vind ik wel 's jammer.

Mijn man en ik werken beiden part-time en als er iemand minder gaat werken is hij dat ws.

Groetjes!

Hallo allemaal,

Ik studeer nu nog en mijn zonen gaan nu twee dagen in de week naar het KDV en 1 dag in de week naar mijn ouders. Straks als ik ga werken dan wil ik dit graag in ere houden.
Mijn kinderen hebben het hardstikke leuk op het KDV, ze kunnen lekker met andere kindjes spelen en ze vinden het heerlijk om een dag lekker vertroeteld te worden bij hun oma.
Op dit moment ben ik bezig met afstuderen en na de bevalling kan ik dus eindelijk de 'echte' wereld in, dan ga ik een baan zoeken voor max. 3 dagen, de rest van de dagen heb ik dan lekker voor mijn gezinnetje.

Groetjes Brechtje

Hoi Dames

Sinds onze dochter geboren is werk ik parttime ( deeltijd).
Daavoor werkte ik 38 uur en nu rond de 20 uur...omdat het verschil met uren omdat ik in 3 ploegen zit de ene week werk ik meer uren dan de andere week.
Als ik werk past mijn moeder op en voor nood de schoonouders en mijn vriend is om de 3 weken vrijdags vrij want dan moet ik werken.
Als de tweede er is dan ga ik gewoon hier mee door....het is erg leuk om thuismoeder te zijn , maar ook even werken is ook wel even fijn.

Terug
Bovenaan