Werkende moeder

Hoi,

Even kijken of er nog meer moeders zijn die zich zo voelen.
Vandaag Hidde voor een proefmiddag naar het kdv gebracht. En ja hoor, traantjes bij het weggaan. En ik dacht nog wel dat het zo goed zou gaan. Ik heb het met de tweede veel moeilijker om weer aan het werk te gaan dan met de eerste. Toen dacht ik, lekker weer de draad op pakken, aan iedereeen en aan mezelf bewijzen dat ik een prima dierenarts ben en ook nog een supermamma. Nu een dik anderhalf jaar verder denk ik, kon ik nog maar wat langer thuisblijven, dan blijft die bv zeker prima lopen, genieten van de momenten alleen met Hidde als Jorden toch naar het kdv is.
Bij Jorden moest ik nog echt moeder worden, nu ben ik het al. Wat een verschil.

Groetjes,
Marjanne

Herkenbaar!

Bij de oudste ben ik weer aan de slag gegaan toen hij 13 weken oud was, nu plak ik fulltime ouderschapsverlof achter mijn verlof en begin ik pas eind augustus weer, als Bjarne 26 weken oud is. En ik vind het heerlijk!!!!!

Groetjes Dionne/vis78

hoi marjanne,

ik ben vandaag weer begonnen (werk voor mezelf) en we zijn gisteren langs een kdv geweest om te kijken, maar ik vind het niks. we hebben besloten om nynke in ieder geval tot september bij ons te houden.... ik ben zo blij, alsof er een last van mijn schouders viel. ik kijk wel hoe het gaat met werken (ben grafisch ontwerper) anders doe ik maar wat minder. het is niet hetzelfde als bij jou, maar ik kan me wel heel goed voorstellen dat je jezelf wil bewijzen als werkende moeder ,heb ik dus ook. maar ik merk wel dat ik mijn kind nu het belangrijkstt vind!!

succes!
daphne

Hoi,

Oh jee....jij als ervaren moeder loopt dus zelfs tegen nieuwe emoties aan!

Ik zie er heel erg tegenop om mijn kleintjes (tweeling van 4,5 maand) volgende maand naar het kdv te brengen. Ik baal ervan dat we niet onze 1e, 2e maar   3e keus toegewezen hebben gekregen en griezel bij de gedachte dat ik ze in dat muffe oude hok zou moeten achterlaten (babykamer heeft geen ramen..ziet eruit als een donker hol). Ik baal gewoon dat ik die overeenkomst heb getekend, want nu zit ik vast aan 2 maanden opvang (geloof ik,mmmmmm, toch nog even goed doorlezen dat contract).

Ik gruwel nog niet bij de gedachte dat ik weer ga werken (ga het heeeeeel langzaam aan doen, begin met 2 dagen), omdat ik een jaar lang 50% ouderschapsverlof ga opnemen. Ik zal de komende jaren toch niet terug naar full time werken gaan, vermoed ik.

Ze (de werkneemsters in het kdv) zullen allemaal reuze competent zijn, maar het voelt nu echt tegennatuurlijk om ze als baby zomaar op zo'n kdv achter te laten. Zou een alternatief een idee zijn?? Gastoudergezin misschien?
bah bah bah......t liefst stop ik mijn hoofd weer terug in het zand.

groetjes, Lara
mv Kyran   & Isis, 1-12-2006
(stiekem bij de voorjaarmama's, want ik was eind januari uitgerekend)
http://zwangervaneentweeling.web-log.nl/

Terug
Bovenaan