Werkgever doet moeilijk over miskraam

Happy2911

New member
<p style="text-align: center;">hallo allemaal,</p>
ik ben hier nieuw maar zou graag mijn verhaal willen doen.

Na een ivf traject (waar mijn werkgever het niet mee eens was) ben ik zwanger geworden.

Donderdag is deze zwangerschap helaas geeindigd in een miskraam (11 weken). Dat gebeurde op mijn werk en was daarna emotineel en lichamelijk behoorlijk gesloopt.

Die dag ben ik dus eerder naar huis gegaan omdat ik zoveel pijn had en niet meer kon functioneren. Nu moet ik maandag dus op gesprek bij mijn baas omdat hij vind dat ik slecht functioneer omdat ik dus naar huis ben gegaan. Toen ik ben belde om te vragen  wat er nu precies in de hand is wou hij me ook niet te woord staan.



ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen.

Hebben jullie misschien tips hoe ik er mee om kan gaan.  Ik zit er namelijk heel erg mee omdat ik me altijd goed inzet voor mijn werk.

Alvast bedankt voor de reacties!

 
Hallo,

Alleerst heel veel sterkte met dit grote verlies! Lijkt me verschrikkelijk, ook nog bij 11 weken.

Belachelijk dat je baas hier geen begrip voor heeft. Je bent nu in rouw, je moet dit er niet ook nog eens bij hebben. Hij kan je hier echt niet om ontslaan. Maar je werksfeer zal er zo niet fijner op worden.

Dus hij verwacht na deze gebeurtenis ook nog eens dat je maandag er weer bent. Ik wil van alles wel over je baas zeggen, maar jij bent er niet mee geholpen.

Heel veel sterkte gewenst. Denk nu eerst maar even aan jezelf. Je moet alles een plekje geven.

X
 
Ten eerste, heel veel sterkte.. dit valt niet mee..

Hoe kan je werkgever het er niet mee eens zijn om zwanger te worden? Dit mag een werkgever je niet weigeren!!!

En als jij hebt gemeld dat je weggaat, met welke reden hoort hij hier begrip voor te tonen.

http://www.uwv.nl/werkgevers/werknemer-krijgt-kind/zwanger/na-aanvraag-zwangerschapsuitkering/detail/zwangerschap-voortijdig-ge-eindigd
 
Allereerst veel sterkte met dit verlies, wat naar dat je je in deze situatie ook nog druk moet maken over je werk.. Ik kan je niet goed adviseren, behalve dat ik in dit geval mijn rechtsbijstand om advies had gevraagd. Misschien kunnen zij je wat tips geven.
 
Bedankt voor de reacties

De reden dat hij het er niet mee eens komt omdat ik niet op een natuurlijke manier kinderen kan krijgen.

Vanaf het begin ben ik daar open en eerlijk over geweest. IVF valt niet te plannen en kon het niet geheel buiten werktijd (wat ik altijd heb opgevangen door diensten te ruilen met collegas). Zelfs op de punctie dag had ik vervanging geregeld. De dag na de punctie ben ik meteen weer gaan werken, maar dat viel me te zwaar en ben ik na een paar uur naar huis gegaan en heb me ziek gemeld. Nu krijg ik een miskraam op werk en ga ik weer naar huis. Zijn argument is "jij wil kinderen, dit is jouw keuze dus je komt maar gewoon werken".

Het doet me echt veel pijn dat ze er zo makkelijk over doen, verminderd vruchtbaar zijn is namelijk geen keuze.

Zelf heeft hij ook echt een hekel aan kinderen dus dat helpt ook niet echt mee..

 
Hoi Happy,

Je kunt op deze website wat meer erover lezen. Gaat over de wet- en regelgeving hier in Nederland wat betreft zwangerschap etc.

https://mensenrechten.nl/wet-en-regelgeving-zwanger-en-werk

Je werkgever MAG jou niet benadelen, ontslaan, noem het maar op op grond van je zwangerschap, miskraam of wens om zwanger te worden, omdat dat tegen de wetgeving is.

En natuurlijk sterkte gewenst in deze moeilijke tijd!
 
Terug
Bovenaan