Werkloos en zwanger zijn????!!!

Graag even jullie advies of ervaring indien jullie hetzelfde hebben meegemaakt.

Ik heb een contract van 5,5 uur per week bij een schoonmaakbedrijf en maak soms overuren. Ik verdien hier niet veel mee. Wij willen graag een kindje en ben nu volop aan het solliciteren voor een andere passende baan op administratief/secretarieel gebied, dit is nu heel lastig! Ondanks het vele solliciteren lukt het nog niet helemaal, mijn vraag is of jullie ervaring hebben met het solliciteren als je zwanger bent ( ik ben nog niet zwanger, maar wil wel heel graag zwanger worden) Is dat lastiger of kan ik beter wachten met mijn kinderwens in deze tijd?? Ik vind het heel moeilijk want ik wil dolgraag een kindje en mijn lichaam schreeuwt er ook om (hahaha).

Please reacties!

Groetjes Vic
.

Hoi Vic,

Toen ik zwanger was van onze oudste zat ik in de ww. Ik kan je vertellen dat het heel moeilijk is om dan aan een baan te komen (ik ben ook administratief medewerkster). Ik heb me een half jaar het apezuur gesolliciteerd, maar werd nergens aangenomen. Dus ik denk dat je zult moeten kiezen tussen eerst een goede baan zoeken en vinden en er een poos gaan werken en het krijgen van een kindje. Er zullen niet veel werkgevers zijn die je aannemen als ze weten dat jij een kinderwens hebt op korte termijn. Je kunt het natuurlijk verzwijgen, maar eerlijk duurt het langst.
Succes!

Groetjes Corina

Hoi Vic,
Moeilijk, maar wel een logisch twistpunt voor jou!

Waarom werk je nu maar 5,5 uur per week? Op dit moment is het erg lastig om een baan te vinden, zeker voor mensen met een lagere/geen opleiding.

Maar, een kindje dat welkom is, groeit vaak fijner op dan een kindje in een 'rijk' gezin!
Zelf studeer ik ook nog, en maak me ook weleens zorgen, maar ik weet van mezelf dat alles goedkomt!

Succes

Hoi!

Bedankt voor de reacties. Ik heb een opleiding MBO secretarieel gevolgt, maar het is nu heel moeilijk om een baan te vinden. Ik ben al langs winkels gegaan en solliciteer iedere week op minstens 5 vacatures. Ik werk nu bij een schoonmaakbedrijf omdat het nodig is. Aan de ene kant denk ik dat ik hier best kan blijven totdat ik met verlof ga en aan de andere kant wil ik voordat ik zwanger wordt toch een beter betaalde baan krijg zodat ik mijn lieve kindje meer kan geven. Mijn lichaam vraagt echt op dit moment om zwanger te worden, dit klinkt gek maar zo voel ik dat op dit moment.

Graag reacties please! (ik zit er echt heel erg mee!)

hoi victory..

ik zat ongeveer in jouw situatie.. ben in juni gestopt bij mijn oude werk..en was op dat moment zwanger (had t al eerder opgezegd.. voordat k t wist) helaas ging dit mis.. ma mn vriend en ik wouden niet meer wachten.. dus meteen doorgegaan.. gelukkig snel weer zwanger.. en toen k 8 weken zwanger was sollicitatie gesprek.. heb toen nog niets gezegd tegen ze.. toen k met 10 weken hoorde dat ik aangenomen was heb ik het wel verteld.. gelukkig vonden ze het helemaal niet erg.. (werk in de kinderopvang dus bijna alleen ma vrouwen)

dus het kan wel.. ma je moet wel een beetje geluk hebben..

liefs

Toen ik zwanger wilde worden van de eerste, heb ik ook gesolliciteerd. Als je het uitstelt om werk en misschien later minder vruchtbaar blijkt dan kan dat erg lastig zijn. Werk dat komt wel, als je er maar vertrouwen in hebt en blijft doorgaan zoals je ook nu doet. Ik zou een kind niet uitstellen, want dat werkt ook nog eens drukkend op jezelf en dus je sollicitaties. Ik sluit me ook aan bij Suzannetje.
Er worden ook wel zwangeren aangenomen, maar naar mate de zwangerschap vordert is de kans simpelweg kleiner en weten ze altijd iets inhoudelijks waarop ze je kunnen afwijzen. Je hoeft tijdens gesprek niet te vertellen dat je zwanger bent laat staan kinderwens hebt. Wel is het goed om het daarna te melden ivm goodwill van je werkgever.

Probeer maar in verwachting te raken. Meestal lukt dat ook niet in één keer.

Veel succes met beide.

Groet,
Tamar

Tja, lastige situatie. Je schrijft dat je weinig geld hebt. Maar is het genoeg om er straks ook een kindje van te kunnen onderhouden? Natuurlijk kun je het zo gek maken als je zelf wilt, maar hoe je het went of keert, een kindje kost wel geld. Ik heb mijn kinderen bv gegeven, waardoor ik geen geld kwijt was aan voeding. Luiers van de kruidvat zijn ook prima. En meubels enzo kun je via marktplaats, vrienden enz wel goedkoop krijgen.

Een werkgever mag je natuurlijk nooit afwijzen omdat je zwanger bent. Maar ze verzinnen vaak wel wat anders. Maar goed, ik was op mijn 19 e moeder, en toen ik ging solliciteren toen mijn knulletje een half jaartje was, werd ik nergens aangenomen. Ik vertelde in het sollicitatiegesprek netjes dat ik een kindje had. En het eerste gesprek waarin ik niet vertelde een kind te hebben, werd ik prompt aangenomen. Dus eerlijkheid duurt het langst, maar soms is een leugentje om bestwil ook wel ok.

Ik zou gewoon beide doen.Zowel kindje als verder solliciteren. Misschien duurt het wel een jaar voordat je zwanger bent, en heb je dan al lang en breed een baan gevonden.

Waar in de omgeving zoek je werk?

Terug
Bovenaan