Werkloos, ziek en geen toeslag voor kdv

Hoi,
De laatste tijd ben ik heel hard op zoek naar info en ik hoop dat er hier iemand is met ervaring.

Sinds twee weken ben ik werkloos (mijn contract liep af) en sinds vorige week ziek door zwangerschapsklachten (moet zoveel mogelijk bedrust). De voorspelling is dat het tegen het laatste trimester van mn zwangerschap spannend wordt ivm bloeddrukklachten.

Nu is dat ook precies de periode waarin we geen recht meer hebben op kinderopvangtoeslag. Financieel kunnen we het ons dan niet meer veroorloven om hem naar kdv te laten gaan om mij te ontzien. Maar als hij thuis is kom ik absoluut niet aan mijn rust toe (hij is bijna twee jaar). We hebben geen/niet voldoende mensen in de buurt om hem 4 dagen per week op te kunnen vangen en zullen hem daarom waarschijnlijk op eigen kosten 1 dag op kdv houden. De opvang is nu al problematisch en dan gaat het nog maar om twee dagen in de week

Ik zie geen mogelijkheden om dan voor hem wat te regelen. Heeft iemand ervaring of tips hoe we dit zouden kunnen oplossen?

Alvast bedankt
 
zou je niet een tegemoetkoming in de kdv kosten kunnen aanvragen onder de noemer van persoonsgebondenbudget. Het recht op de pgb zou dat moeten voortvloeien uit het onvermogen om zelf voor je kind te zorgen ivm de klachten.....

Geen idee of het zou werken hoor, maar je zou is kunnen informeren.....
 
Je zou ook kunnen denken aan een gastouder. Ik weet niet hoe je daar tegenover staat, maar deze zijn over het algemeen goedkoper dan een kdv.
Dit is wel een grote verandering natuurlijk en doe je niet even voor een paar maanden.

Succes!
 

Via de huisarts kun je hulp vragen in de huishouding ed. Bovendien krijg je 100% doorbetaald als je ziek bent (en werkloos) als de klachten van je zwangerschap zijn! Hoe het precies zit met de vergoeding van het kinderdagverblijf weet ik niet; dat moet je even navragen bij de belastingdienst. Ik weet wel dat je de eerste drie maanden nadat je werkloos bent geworden nog recht hebt om kinderopvangtoeslag.
 
Bij ons biedt het kdv gereduceerde tarieven in dit soort situaties, wellicht is het handig om open kaart met de locatiemanager te spelen? Wie weet wat ze kunnen doen voor je.
 
Je kunt ook bij de gemeente (sociale dienst) informeren naar de mogelijkheden voor bijzondere bijstand. Het gaat dan om kinderopvang met een sociaal medische indicatie.
 
Terug
Bovenaan