Werkloos

Hoi,

Was voordat ik zwanger werd werkloos. Zat net in een sollicitatieprocedure toen ik het ontdekte. Of ik mede hierdoor de praktijktest voor deze baan niet zo goed heb gedaan weet ik niet (was erg moe). Wel ben ik het niet geworden.
Zit nu dus gewoon thuis (ben al 26 weken) en voel de muren af en toe op me af komen. Tot zover ging het wel, maar of het de hormonen zijn ... ik weet het niet. Zijn er meer die hier ervaring mee hebben? Voel me af en toe echt op een eiland zitten.

 
Jee, wat kut voor je. Heb zelf twee jaar thuis gezeten, om allerlei redenen en werd helemaal gek, letterlijk. Moet er niet aan denken dat dat nog een keer gebeurt, en dan ook nog eens met al die hormonen erbij. Misschien een tip: ga iets van vrijwilligerswerk doen, daar zijn ze niet zo kieskeurig, ze zoeken altijd mensen bij een asielzoekerscentrum, of iets met gehandicapten, of een dierenasiel. Daar verdien je dan wel niks mee maar totdat je weer een baan hebt heb je in elk geval iets om handen. Ik weet niet hoe dat met jou zit maar ik heb dat echt heel hard nodig, het houdt mijn hoofd helder. Als ik de hele dag maar met mezelf opgescheept zit loop ik echt tegen de muren op. Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Al is het maar voor 1 of 2 dagen in de week, je knapt er echt enorm van op.
 
hoi!
ik kan me voorstellen dat je je erg verveeld. ik ben me ook nu al aant druk maken als ik straks niet meer zou kunnen werken, het huis heb je dan ook wel in een week gepoetst en tja wat moet je dan gaan doen... ik vind dat vrijwillegers werk wat loentje zegt wel een goed idee. of schaf een leesmap aan, daar was ik aan aant denken.
veel succes en geluk.
liefs van sandy
 
Hoi
Ik snap heel goed hoe je je voelt! Heb geen verlenging van mijn contract gehad, drie dagen nadat ik had getest. Ik had een miskraam gehad, dus ze wisten op mijn werk inmiddels van mijn kinderwens. Maar daar had het natuurlijk nix mee te maken, zeiden ze, de eikels. Vorig jaar hadden ze precies hetzelfde bij een collega gedaan en dat staken ze ook niet onder stoelen of banken. Maarja als je contract afloopt heb je geen poot om op te staan. Maar ik verveel me dus ook stierlijk en ik heb door omstandigheden erg weinig aanspraak behalve mijn 3 jarige zoontje. Mijn vriend werkt erg veel en is altijd moe als hij thuis komt. Ik heb letterlijk dagen dat ik niemand spreek of zie, behalve mijn vriend en zoon. Ik moet werk zoeken en ik doe dat ook, maar vind maar eens weer een baan in deze tijd waarbij ze je ook nog kinderopvang willen geven. Het ziet er voor mij ook erg somber uit. Ben pas 12 wkn, maar al wel "showing" dus doen alsof je niet zwanger bent gaat niet op, en als je er later meekomt is dat niet echt een gezonde basis voor een goede werkrelatie, toch? Ik lees erg veel en breng de laatste dagen erg veel tijd door op dit forum, maar verder heb ik erg weinig anders te doen. Triest eigenlijk. Maar het gevoel dat je op een eilandje zit is erg herkenbaar. Er zijn dus mensen die in hetzelfde schuitje zitten!
Veel sterkte ermee!
 
Hoi !
Thanks voor jullie reacties. Door de schaamte durfde ik m'n naam er niet bij te zetten. Heb vrijwilligerswerk gedaan bij dierenasiel, maar moest daar vanwege toxoplasmosegevaar tijdens de zwangerschap van verloskundige mee stoppen (had geen antistoffen, heb dat speciaal laten testen).
Wil dat straks wel weer gaan doen als het lukt met oppas enzo. En ben een tijdje druk geweest met zelf meubeltjes maken samen met manlief (is nu af: hij timmeren ik schilderen :)en ja, nu nog (bijna 27 weken) met iets nieuws beginnen? Moet namelijk ook beetje rustig aan doen vanwege (familiekwaal) bloeddruk. Dus ja, dan zit je op een eilandje. Doe wel een teken/schilder cursus, maar dat is 's avond laat, maar een x per week.

De ene dag gaat ook beter dan de andere, er zijn gewoon vervelende bij.
Ik ken het ook dat er dagen zijn dat je behalve je partner niemand spreekt, leuk is dat niet. Hij heeft net een nieuwe baan en is daar best druk mee, en is verder niet zo praterig.
Herken het surfen dat doe ik ook :)

Hé Muty, als je een keertje wil mailen of zo (of anderen in hetzelfde 'eilandschuitje')hier is mijn adres: janinevroegop@planet.nl

Groetjes en iedereen een leuk Paasweekend toegewenst! Janine
 
ik ben dan wel niet werkloos maar heb net mijn zwangerschapsverlof er op zitten. Nou wat was ik blij weer aan het werk te kunnen zeg. met mijn dochtertje van nu 4 mnd was het niet saai natuurlijk maar de hele dagen thuis wel!!!

gr sandra
 
Ik had een tijdelijk contract en dat werd niet verlengd. Dus ik zit nu al vanaf januari thuis. Ben wel druk aan het solliciteren, maar geen enkel bedrijf die je aanneemt en bij uitzendbureau's maak ik geen enkele kans. Ik ben nu 31 weken zwanger van ons eerste kindje en ik denk dat ik tot mijn zwangerschapsverlof thuis zit. Ik probeer mijn dagen zo goed mogelijk in te vullen met huishoudelijke klussen, boodschappen en af en toe bij vrienden/familie langs te gaan. Maar af en toe verveel ik me ook wel. Ik hoop dat het na mijn verlof gaat lukken om werk te vinden.
Succes ermee!!!

groetjes,
Deesje
 
Ik zit precies met hetzelfde probleem als een paar hieronder schrijven, alleen loopt mijn contract waarschijnlijk af in september. Ik ben nu 6 weken zwanger, wat gebeurt er financieel gezien als mijn contract is afgelopen en ik sta op straat? Hoe hebben jullie dit geregeld? heb ik recht op een uitkering?
 
Terug
Bovenaan