werkloze mama's in de zaal???

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik ben 8 mnd na de geboorte van mijn zoon werkloos geworden (met een flinke burnt out) en ben sinds september jl. op zoek naar een pt baan voor 3 dgn per week. En da's moeilijk! Zeker in deze tijd! Wij willlen heel graag een 2e kindje en nu ben ik bang dat als ik  een nieuwe baan vind dat ik dan zwanger word en al die onzekerheden krijg. Bij mijn eerste zwangerschap was ik net 1 maand in dienst en had na de 4e maand flinke rugklachten zodat ik totaal niet functioneel was op mijn werk met alle gevolgen van dien.  
Wie herkent dit?  
Groetjes Natasha  

Hoi Hoi

Hier ook een werkeloze mama!
Tijdens de 2de zwangerschap kreeg ik ook veel klachten en ben toen halve dagen gaan werken op doktersadvies.
Na de bevalling kwam er naar voren dat ik nog teveel klachten had om weer normaal te kunnen functioneren.
En aangezien ik een jaarcontract had konden ze me ontslaan onder het mom "Bezuiniging"

Nu ben ik ook al een tijdje aan het zoeken maar kan niets vinden.. en als ik iets vind dat willen ze me niet omdat ik niet "flexibel" genoeg ben
Dit natuurlijk omdat mijn 2 kids 3 dagen in de week naar de opvang gaan

Kijk mij maakt het verders niets uit.. Ik solliciteer gewoon overal en als ik weer een afwijzing krijg dan stop ik die gewoon in mijn map er bij
Ik laat het dan aan die mevrouw van het UWV zien dat ik echt overal solliciteer maar dat ze me niet willen hebben ivm de flexibiliteit

Nu zeg ik zelf dat ik wel flexibel kan zijn maar dan op mijn manier
Mijn man werkt onregelmatig dus op de dagen dat hij thuis is kan ik evt extra of langer werken
maar daar zitten ze niet echt op de te wachten

Ik kan je geen advies geven over wel of niet zwanger worden.. een kind er bij NEMEN doe je niet... die krijg je !
En als zo iets gebeurd gebeurt het
Zo is het bij ons ook gegaan...

Meid succes en hopelijk vinden we beiden snel een baan

groetjes
Jolanda

Hai,

Ook hier een solliciterende mama...

Door een overname gaan 'ze' verhuizen naar Breda. En aangezien ik in Alphen a/d Rijn woon is dat niet echt aan te rijden. We weten dit sinds feb vorig jaar en sinds dien ben ik rustig om me heen aan het kijken. Hoewel, de eerste tijd rustig maar al snel wilde ik wel eerder weg. Maar helaas, we zijn bijna een jaar verder en nog steeds geen nieuwe job.
Wel al een paar gesprekken gehad maar het lukte van niet. Of mijn kant of hun kant of beide...grrrr

Vrijdag heb ik weer een gesprek dus spannend!!!
En vandaag belde m'n man om te zeggen dat ik ff met z'n baas moest bellen. Ik gedaan en daar heb ik dus volgende week een gesprek.
Of ik dat wel wil weet ik nog niet.. Het is een klein bedrijf dus ik zal hm dan regelmatig voorbij zien schuiven. HIj zit wel op de weg/magazijn en ik op kantoor mar toch..

Ik heb nu even een tussenstop in Rotterdam voort werk omdat ik dit zelf graag wil. Daar is m'n werk per 1 januari alvast heen verhuisd. Ik heb wel een nieuwe functie aangeboden gekregen, maar dat is zooooooooo iets wat ik niet wil!!   (per 1 feb)
Ik ben van de financiele adminstratie en de nieuwe functie is iets commercieels. Oftwel, ik word en telefoongeit. Sorry, maar ik heb echt een hekel aan bellen dus vandaar dat het zo voelt. (wil niemand beledigen hoor, die telefoniste ofzo is!!)

Pfffffffffffffff ben afgelopen maanden echt zo moe geworden van het gezeur over het werk en het niet vinden van nieuwe !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dus we duimen maar dat het een van de nu lopende sollicitaties mag worden!

Sannemams

ps...mama's veel succes met solliciteren!

ben ook een thuisblijfmoeder,maar zit te twijfelen om werk te zoeken,bijv in de weekenden.we hebben een eigen bedrijfje maar in deze tijd is het werk niet zo dik voor mn vriend.maar zit te twijfelen want wil ook graag weer zwanger raken en om dan eerst ergens aan t werk te gaan en er dan weer uit voor zwangerschapsverlof vind ik ook niet zo leuk.zou dan weer in de zorg willen.

gr petra

Fijn te lezen dat er meer mama's in hetzelfde schuitje zitten, maar natuurlijk ook wel balen! We moeten wel iets vinden wat echt bij ons past, anders ga je je rot voelen en daar is niemand bij gebaat. Maar ja als je tegen het einde van je WW aan gaat lopen dan moet je wel en dan ga je zelfs worsten verkopen bij de HEMA als het niet anders kan. (no offense ladies die dat nu doen hoor!)

Wat betreft de telefoongeit. NIET DOEN als je niet van bellen houdt, want dan word je er horendol van..

Succes allemaal met solliciteren!!!
Natasha

Terug
Bovenaan