Werkstress ... wat te doen

Dag dames,

Ik ben nu bijna 24 week zwanger. Op mijn werk gaat het totaal niet lekker.. ze houden 0,0 rekening met mij en er is enorm veel gedoe... Dit geeft mij enorm veel stress.. kom altijd chagrijnig thuis of overstuur merk zelf dat ik sinds dien ook erg last heb van harde buiken en me onderrug laat me ook in de steek. Nu vind ik dit niet het ergste want ben vooral bang dat die stress een negatief effect geeft op ons kleintje. Morgen ga ik langs de vk om te vragen wat zei mij aanraad. Heeft iemand ervaring hier mee? Zo ja .. enige tips?

Alvast bedankt xxx

Hoi mamaell,
Heb er zelf geen ervaring mee, maar ken wel dames uit mijn omgeving die dit hebben meegemaakt. Allerbelangrijkste is die kleine natuurlijk en bepaal voor jezelf wat je wilt. Mocht je vervroeg met verlof gaan vanwege zwangerschapsklachten dan kan dat en betaald de overheid dat aan je werkgever. Net als normaal zwangerschapsverlof. Succes, hier zit je natuurlijk niet op te wachten tijdens je zwangerschap. 

Wat vreselijk voor je. Je werkgever zou je op zn minst moeten steunen. Want een blije en gezonde werknemer is natuurlijk ook beter voor de omzet(zakelijk gezien). Maar daarnaast zou je verwachten dat een werkgever met je meeleeft en het beste met je voor heeft. Ik weet niet wat voor werk je doet, maar je hebt recht op bepaalde dingen/aanpassingen om je werk werkbaar te houden. Je hebt een goede eerste stap genomen om het te bespreken met je VK. Ik denk dat je ook in gesprek moet gaan met de bedrijfsarts. Heb je misschien ook vrouwlijke collegas die je vertrouwd, en waar je aan kunt vragen hoe zij het ervaarden en er mee om gingen?

Bedankt voor jullie berichten. Ik werk in de kinderopvang & bso. Dus het is ook lichamelijk best zwaar met die kleintjes. 
Onderling met alle collega's is er ook een hoop gedoe helaas.. daardoor werk ik ook gewoon niet meer met plezier. Maar heb 1 hele lieve collega die me altijd steunt en ook echt zegt dat ik voor mijzelf moet kiezen. Of nja voor de kleine vooral. 

Wat vreselijk voor je.. Gelukkig gaat hij bij mij op het werk anders. Toen het voor mij te veel werd heb ik mijn vk gebeld voor advies omdat ik het moeilijk vond om het aan te geven. En zij zei tegen mij dat als je aangeeft op je werk dat het te veel is en je daar door klachten krijgt je werkgever hier na moet luisteren en niet kan zeggen dat het niet kan :) pas goed op jezelf en luister naar jezelf, als je dat doet zul je merken dat je je ook veel beter gaat voelen en sommige klachten echt verminderen. En doe het anders niet zo zeer voor jezelf naar wel voor je kleine. Succes:)

Terug
Bovenaan