werkt de pil wel?

hallo

ik ben een meisje van 18 jaar ik slik de pil altijd op tijd. maar ik ben bang dat ik zwanger ben, ik voel me van af zondag al niet lekker misselijk elke morgen en ik heb zondag middag ook heel erg buikpijn gehad. ik ben ook aan de dairee nu ben ik bang dat de pil niet meer werkt om dat ik al vanaf zondag aan de dairee ben. help moet ik een zwangerschap test doen.
kussiee chica
 
Heb je reden dan om aan te nemen dat je zwanger bent?
Als dat zo is moet je zeker een zwangerschapstest doen en is deze negatief, dan moet je komende periode extra bescherming nemen bij het vrijen (condoom) omdat je pil door de diaree inderdaad zijn werking kan verliezen.

succes ermee,
groetjes Karin
 
Hoi Chica

Ten eerste wil ik zeggen,dat de pil nooit voor 100% te vertrouwen is ik slikte de pil ook en raakte ook zwanger!
Ik zou als ik jou was eerst kijken wanneer je voor het laatst ongesteld bent geweest zou dat net een week geleden zijn dan is er niks aan de hand!
En ja een test kun je overal halen dus dat kan altijd he!
Veel sterkte
Anita!
 
ook ik ben door de pil heen zwanger geraakt. Ik heb een weekje de griep gehad en was ook in de diaree en kwam er 5 weken later achter dat ik zwanger was...doordat ik enorme buikpijn had. Ging daarvoor naar de dokter ( dacht aan een ontstekingtje in de buik ofzo) maar bleek zwanger te zijn.
 
Uitzonderingen daargelaten, maar als jij trouw de pil hebt geslikt kun je niet zwanger raken. Pas op het moment dat je gaat braken en/of aan de diarree gaat wordt de pil onbetrouwbaar en moet je dus een condoom gebruiken. Als je dit hebt gedaan of geen seks hebt gehad is er niets aan de hand.
 
Terug
Bovenaan