Weten jullie de namen al voor de baby?

Wij zijn al weken druk bezig met de namen en een meisje waren we zo uit maar dat komt omdat we die naam ook al hadden bij mijn eerste zwangerschap maar dat werd een jongen ALEC .
Maar de jongensnaam vind ik zo moeilijk deze keer alles lijkt een beetje tweede keus gezien we bij ALEC ook al deze namen al een keer hebben zien langs komen.
En wij willen proberen om niet een te voor de hand liggende naam te kiezen zodat ze later met vier vriendjes de zelfde naam hebben. maar ja het moet ook geen lange ingewikkelde naam zijn maar goed we hebben nog even en als we op de volgende echo kunnen zien wat het is dan wordt het misschien ook wel eenvoudiger of juist niet natuurlijk.

Gr. debora.

Hoi Bo,

Wij zijn er inderdaad al uit, zowel voor als het jong of meisje is. Meisjesnaam kostte even meer moeite want daar hadden mijn man en ik toch wel een verschillende smaak, haha. Jongensnaam waren we al heel snel uit.
Zowel zoon of dochter zal vernoemd worden naar mijn vader of moeder en naar mijn man zijn opa of oma.
En omdat we er nu al uit zijn ga ik ook niet meer kijken naar andere namen, anders ga ik misschien weer twijfelen en dan wordt het misschien nog wel heel moeilijk.

Niet meer over nadenken, gewoon houden zo, haha.

Alice
15w6d

Hoi meiden

Volgens de griekse traditie wordt de 1ste zoon  naar de vader van de man vernoemd de 2de zoon naar de vader van de vrouw. Hebben we gedaan.... Onze oudste heet Ioannis naar z'n opa alhoewel z'n opa Yiannis wordt genoemd netzoals 30% van de mensen hier op t eiland.... Billy is naar mijn vader vernoemd. Nu hopen we op een meisje, ik weet wel -tig mooie meisjesnamen (oorspronkelijk griekse). Volgens de traditie zou de baby als t een meisje is m'n schoonmoeders naam krijgen:Maria zoals 50% van de vrouwen hier!!!!
Dat vind ik dus verschrikkelijk!!!!! Ik Heb ook geen goede band met m'n schoonouders.
Ik heb t al aan m'n man laten doorschemeren en die was er niet blij mee omdat hij erop wordt aangekeken... We wachten de echo 8 mei af....
groetjes,Priscilla

Lastig, die sociale verplichtingen omtrent namen..... Wij hebben ook al twee namen maar ik ben nu weer aan het twijfelen aan de meisjesnaam. Die was ook veel moeilijker om te bedenken vond ik; wij hebben ook een erg verschillende smaak wat betreft   meisjes namen!

hoiii!!

Ik wist al een jongensnaam toen was ik nog niet eens met kinderen bezig, ik kende mn hubby toen nog niet eens, maar gelukkig was hij wet wel mer de naam eens..
Maar voor een meisje vind ik wel zo moeilijk..
ik heb wel 1 maar die lijkt weer op de naam van iets anders, en had ik weer een naam maar als ik die te vaak uit spreek is dat ook niks meer!! hahaha

nog maar ff goed nadenken denk ik!

Hoi,

Nou, we zijn er helemaal uit met de namen. De jongensnaam is toch gewijzigd na de vorige zwangerschap. Mijn man heeft een collega die recent een zoontje heeft gekegen met die naam en nou vond hij het niet meer zo mooi.
Het worden (oud) hollandse namen die goed bij Famke passen.
Nog even wachten tot september en dan wordt het vanzelf duidelijk.
liefs Nienke

haha..... leuk deze!

bij de vorige zwangerschap had ik een meisjes naam WILLEMIJNE.. naar mijn mams en papa (deze is overleden netzo als mijn schoonvader!)
oke zei mijn vriend jij meisjes naam ik jongens.. haha
welnu na enige tijd kwam hij met WILLEM op voorwaarde dat mochten we ooit 2de kindje krijgen en het is een meisje geen willemijne meer..
nu hadden we min of meer weer zelfde afspraak..      
ik heb dus al een tijdje een naam... haha nu maar hopen dat mijn lief heb goedkeurd..
want ja we hebben veto..

liefs Annemieke

Het is idd moeilijk om name te bedenken. voor een meisje was het al heel snel duidelijk. en voor een jongetje twijfelen we nog.

Omdat mijn vriend van italiaanse afkomst komt willen we het graag bij een italiaanse naam houden.

Succes met het zoeken van de namen.

Liefs san
14 weken en 4 dagen

Terug
Bovenaan