weten jullie dit?

A

Anoniem

Guest
Hoi ik ben Bibi en af en toe kijk ik om dit forum mee. Ik heb al een kindje van 2,5 jaar en we zijn nu bezig met een 2e wat niet wil lukken. We zijn nu 11 maanden bezig.  

Ik had even een vraag over de cyclus. Normaal had ik altijd een cyclus van 28 dagen en had ik een laat "ei" zeg maar. Rond dag 16. (ik gebruik ovulatietesten) Laatste 3 maanden heb ik een cyclus van 30 dagen of 31 dagen maar niet meer 28. Afgelopen maand had ik dus een cyclus van 31 dagen dus wist ik even niet meer goed welke dag ik moest beginnen met de testen dus begon ik maar op dag 12 en had ik meteen resultaat dus wij maar aan de klus en de volgende dag ook weer. Nu heb ik ergens eens gelezen dat naar je eisprong je altijd een menstruatie krijgt na 14 dagen. Deze kwam na 13 dagen en nu heb ik dus ineens  een cyclus van 24 dagen  Ik begrijp er helemaal niets meer van. We gaan waarschijnlijk toch maar naar de HA om in ieder geval alvast de kwaliteit van manlief te laten nakijken dan hebben we dat vast gehad.

Wat ik me ook afvroeg. In wat voor mate heeft alcohol invloed op de zaadkwaliteit?. Manlief houdt wel van een biertje op zijn tijd, maar hij drinkt meestal alleen in het weekend. Vrijdagavond, zaterdag en zondag. Op internet lees ik wel dat het invloed heeft, maar in wat voor mate?

Ik hoop dat iemand me kan helpen

Verder hoop ik natuurlijk dat iedereen zo snel mogelijk zwanger raakt!!!

Liefs Bibi

Hoi Bibi,
Ik kan niet op al jouw vragen antwoord geven, maar wel op eentje (denk ik).
Het is zo dat van ei tot NOD het een vaste periode is van ongeveer 14 dagen. Bij de ene vrouw is dit 13 dagen, bij de ander bijvoorbeeld 16 (of 12 of 14). Dit noemen ze de luteale fase. Dus als je cyclus varieert in lengte schijnt dit te maken te hebben met de periode NOD tot ei en niet ei tot NOD. Het vaststellen van je luteale fase met ovulatietesten is erg lastig. Een ovulatietest geeft aan wanneer bepaalde hormonen in je urine aanwezig zijn en de aanwezigheid duidt op een (komende?) ovulatie. Je krijgt een piek rond je ei omdat die hormonen nodig zijn voor de eisprong (of erbij vrijkomen?).
Betrouwbaarder is het opnemen van je temperatuur om je ei vast te stellen (hoewel dit dus achteraf is).
Alcohol heeft invloed op de zaadkwaliteit, maar in welke mate, ik zou het niet weten. Ik neem aan als ie "een" pilsje drinkt in het weekend het niet zo'n kwaad kan, maar als het echt 3 dagen flink drinken is, het wel invloed heeft.
Groetjes, Esk

Hai hai,

Ik wil graag even reageren op je vraag over alcohol.
Wij zijn al een hele tijd bezig, en lopen dus ook al een tijdje bij een fertiliteitcentrum.
Ik heb het me ook een hele tijd afgevraagd, of alcohol bij een man invloed heeft.
En mijn gyn ( waarschijnlijk heeft iedereen hier een eigen menig over ) zegt dat het geen kwaad kan. volgens hem heeft alcohol pas invloed als je een alcoholist bent.
en het dus iedere dag op een zuipen zet. een pilsje op zijn tijd kan dus geen kwaad!

De zaadkwaliteit kan sowieso van dag tot dag heel erg veel verschillen. maar dat is dus niet afhankelijk van op je man een pisje heeft gedronken of niet.

Onze gyn zegt dat het enige wat bij mannen grote invloed op de kwaliteit heeft is roken. Volgens mij wordt je in het ziekenhuis waar ik kom niet eens geholpen als je rookt!
( gelukkig doen we dit allebei niet.)

Mijn man blijft gewoon lekker zijn pilsje pakken, en geloof me, voor de ontspanning is het soms wel goed hoor! na zo'n lange tijd bezig te zijn, geloof ik niet dat het er gezelliger op wordt als het hem verboden wordt.

Succes, groetjes Saarj

Dag bibi,
Wij hebben ook een zoontje van 2,5 jr en zijn ook bezig voor onze 2e ongeveer 4 maanden.
Volgens mij een biertje kan geen kwaad maar niet te veel denk ik dan.
Roken daar word het zaad wel minder productief van heb ik gehoord.
Nou wie weet kunnen we elkaar nog veel vertellen in de toekomst als we zwanger worden.
Liefs Wendy

Hey hallo!!

Krijg helemaal de kriebels als ik jullie reacties lees!!!
Ik ben 22 en ik rook mijn vriend is 24 en drinkt al sinds dat hij puber is elke dag minimaal 2 biertjes, dus in de regel is hij dus alcohollist!! Hij is gewoon gek op bier en malt heeft hij geprobeert want het gaat hem niet om de alcohol, maar dat lust hij niet!!!
Wij zijn nu 3 maanden aan het proberen maar nog zonder resultaat. Stoppen met roken heb ik geprobeerd maar dat lukte nog niet dus was ik gaan minderen, mijn vriend wil alleen stoppen of gewoon roken dus als ik niet stop stopt hij ook niet. Het bier drinken wil hij niet laten!!! hij is nu al gemindert naar ong twee biertjes per avond maar in het weekend drinkt hij veel meer, hij wordt dan niet dronken ofzo.
Ik ben nu zo bang dat de kwaliteit van zijn sperma echt slecht is nu ik dit lees!!

Groetjes!

Hoi,

Je lichaam is geen machine hoor! Bij mij varieert het ook. Wat wel redelijk constant is is het deel na je eisprong. Dat is dus steeds een dag of 12-13. Makkelijk met testen. Je hoeft pas een test te kopen als je de 14 dagen na je eisprong haalt! Mijn eisprong komt rond dag 20 en dan ongeveer 12 dagen erna wordt ik ongesteld. Net als jij dus. Ik zou me daar geen zorgen over maken ook niet als je ineens eerder ovuleert. Lastig is het wel....!

Over de alcohol. In tegenstelling tot de gyn van iemand anders is tegen mij gezegd dat het zaadcellen doodt. De hoeveelheid is onduidelijk. Maar wij stoppen beiden tegelijk met alcohol. En dat is als we een kindje willen. Gewoon omdat we het kindje het beste willen meegeven. En het onduidelijk is welke hoeveelheden schadelijk zijn!

Succes, ik hoop dat het snel raak is voor jullie!

Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie reacties! Het is trouwens niet zo dat manlief zich helemaal volgooid vanaf vrijdag t/m zondag hoor. Hij drinkt op vrijdag bv 3 a 4 biertjes en op zaterdag misschien 2 (of er moet een feestje zijn) en op zondag is het wel wat meer. Voetbalkantine he! Ik ga hier nu helemaal op letten terwijl ons eerste kindje wel gewoon gelukt is. Wel na een periode van 7 maanden maar toch, toen dronk hij ook zijn biertje op zijn tijd. En ik heb toen zelfs gewacht tot ik mijn eisprong had en toen hebben we geklust terwijl als ik het allemaal zo lees de man niet langer dan 10 dagen onthouding moet hebben aangezien dat weer niet goed is voor de kwaliteit van het zaad. Tja....zeg het maar. Het is en blijft een wonder!

Een vriendin van mij is nu zwanger van een 2e na 10 maanden. Dit deed wel even pijn om te horen moet ik zeggen. Manlief heeft de HA gebeld om een afspraak te maken, maar die geeft aan dat eerst de vrouw zich na moeten laten kijken. Heel apart vind ik dit. Jammergenoeg zitten wij   nog niet bij dezelfde HA. Maar als het goed is zou hij er nog achteraan gaan. Afwachten weer!

Liefs Bibi

Terug
Bovenaan