Weten jullie dit?

<p>De kleine heeft zijn vader nu 1 maand niet gezien (is 14 maanden)</p><p>Kan het dat de kleine hem niet meer herkent? Hoe werkt dat gaat het zo snel of werkt hun geheugen anders. Weet niet wanneer ze elkaar gaan zien, maar ben bang dat het een vreemde wordt.</p>
 
Dat ligt er denk ik aan of er op een andere manier nog contact is. Mijn kleintje heeft zijn opa heel lang niet gezien door ziekenhuisopname en revalideren maar doordat we vaak videobelden bleef hij hem zien en zijn stem horen. Toen hij hem weer voor het eerst in het echt zag was het als vanouds. 
 
Mijn man is 3x per jaar weg voor zijn werk, dan is hij 2 weken in het buitenland.

Mijn kids bellen af en toe dan wel met hem (elke 3 dagen ongeveer). Zodra hij terug komt gaat het eigenlijk altijd direct weer goed en zijn ze alleen maar blij dat hij er weer is.

Mn meiden zijn nu ruim 3 jaar en 17 maanden. Ik vind het voor de oudste nu wat makkelijker worden omdat ik kan uitleggen hoeveel nachtjes het nog duurt voordat papa terug komt en ik kan vertellen waar hij is. De jongste snapt er natuurlijk niks van, alleen dat papa weg is. Maar dat accepteert ze altijd gewoon, en zodra hij terug komt is het direct weer als vanouds!
 
Als videobellen niet kan, kan je foto’s laten zien of filmpjes van die persoon.
ik weet niet hoe snel het gaat maar heb wel eens gehoord dat kinderen geen blijvende visuele herinneringen kunnen Maken tot ze 2 jaar zijn.
 
Mijn man werkt in het buitenland 4 of 5 weken op en af. Onze kleine is nu 16 maanden. Hij lijkt hemweer meteen te herkennen zodra hij thuis komt. Als de verbinding goed is, beeldbellen we wel eens. En ik praat regelmatig over papa. Ook staan er foto's van hem in de woonkamer.
 
Heej,
Het kan zijn dat je kindje even moet wennen als hij/zij hem weer ziet, het is denk ik belangrijk dat je hem/haar dan in dezelfde ruimte hebt als vader maar niet meteen vasthouden bijvoorbeeld.. je kan je kindje zelf toenadering laten zoeken bij het eerste contact, niet dwingen met knuffelen en kusjes e.d maar laat wel aan je kindje merken dat die persoon die er is, oke is.. door bijvoorbeeld gewoon te praten met elkaar.. dat heeft bij ons ook gewerkt na weinig contact met familie die ver weg woont of een tijdje niet bij de oppas.. 
Foto's ofzoiets laten zien is ook oke.. als je die niet hebt kan je wel vertellen over hem met zijn naam erbij.. dan kan je ook tegen je kindje zeggen dit is (naam) daar heb ik je over verteld..
Wat ook lastig te zeggen is, is of je kindje op het moment van de ontmoeting eenkennig is/die fase door maakt.. dat maakt het ook anders/lastig..
 
 
Terug
Bovenaan