weten jullie iets over het lichaams temperatuur??

A

Anoniem

Guest
goede morgen allemaal,

ik ben nu WEER begonnen met temperaturen en zit nu inmiddels op dag 14 maar mijn temperatuur is nog steeds laag en dat terwijl ik echt een vaste cyclus heb van maximaal 28 dagen.
ik weet wel dat ik vanmezelf altijd erg koud ben,altijd al geweest,maar om zwanger te worden heb je toch op zijn minst een hoge lichaams temperatuur nodig?
of heb ik dat mis?en met hogere temperatuur bedoel ik dan rond de 37.0 of iets hoger....\

ik ben al een keer zwanger geweest,is helaas destijds geeindigd in een miskraam,alleen  nog ff voor dat ik toen zwangerwas  was mijn temperatuur gemiddeld 36.5 en na de eiersprong 36.7
ik heb ook al eens ovulatie testen gedaan en dan kreeg ik wel steeds een positieve test op dag 11 en 12 en soms was hij nog positief op dag 13.

nu zit ik op dag 14 en mijn temperatuur is nog maar 36.57

dus ik vraag me af of je temperatuur echt zo hoog moet zijn om zwanger te zijn/worden.

weet iemand dit??

alvast bedankt,
groetjes droppy

owja..toen ik zwanger was heb ik helaas mijn temperatuur niet opgemeten

xx

Hoi Droppy,

Gelukkig is het niet zo dat je een hoge lichaamstemperatuur hoeft te hebben als je zwanger wilt worden. Na de eisprong gaat je temperatuur iets omhoog (tot 0,5 graad) om vlak voor de menstruatie weer te zakken. Mocht je zwanger zijn, dan blijft de temperatuur hoger. Als je van jezelf een lage temperatuur hebt, maakt dat niets uit.   En uit je ovulatietesten is gebleken dat je een eisprong hebt. Misschien gaat jouw temp. niet zo sterk omhoog. Ik wens je veel succes met zwanger worden en hoop dat het snel raak mag zijn!

Liefs Jolie
32 weken en 1 dag zwanger

Hoi meis,

Ik heb met er erg in verdiept, hihihi.
Ik heb gelezen dat je niet altijd een verhoging hoeft te hebben voor een eisprong, soms komt het dus voor dat je temp niet of nauwelijks omhoog gaat. Normaal gesproken moet je temp minimaal 0,3 graad omhoog gaan de dag na je eisprong.
Heb je deze maand ook een ovaluatie test gedaan? Dan moet je daar maar vanuit gaan, denk ik.
Ik heb een normale temp van tussen de 36,6 en 36,8 na mijn eisprong ging ik naar boven de 37 graden uit. Dit bleeft tot in ongi werd (vandaag) Nu zakt mijn temp weer onder de 37 graden.

Liefs, Ris

Terug
Bovenaan