Weten jullie wat dit zou kunnen zijn?

Hallo meiden!

Onze dochter is inmiddels 7 maanden. Nu is het ons opgevallen dat ze vandaag rode vlekjes heeft gekregen op haar rompje, armen, binnenkant van de heupjes , in haar nekje, en in haar gezicht een paar vlekjes. Het zijn kleine rode vlekjes. Ze lijkt er weinig last van te hebben. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ze afgelopen zondagavond en maandag koorts heeft gehad  met een piek van 39.5. Mijn man is dan ook even met haar  naar de huisarts geweest maar ze kon niks vinden. Nu was de koorts een  dinsdag wel weer weg. Maar nu krijgt ze kleine vlekjes.
Ze gaat normaal gesproken elke donderdag naar de kinderdagopvang, dus morgen ook maar nu weet ik niet of dat wel kan.
Hebben jullie misschien een idee of advies voor mij wat dit zou kunnen  zijn?

Groetjes van Elly
 
Hai, wat vervelend zeg! Ik kan je helaas niet helpen, want ik kwam op de site om dezelfde vraag neer te zetten. Mijn zoon is 17,5 maand en heeft al sinds 11 juli rode puistjes over zijn lijfje, behalve op zijn benen. Het lijkt wel erger te worden, maar dan verdwijnt het weer op een andere plek. Hij lijkt er geen last van te hebben, en soms is het vuurrood, de dag erna kan dat vuurrode weer weg zijn, maar de bultjes blijven. Het begon in zijn nek en romp, nu ook de armen en liezen en voorals zijn billen en onderkant rug zijn op dit moment erg rood en gepukkeld. Hij heeft geen koorts gehad wel verkouden en 2 dagen superveel geslapen. De huisarts kan niet vinden, dus zolang hij er geen last van heeft kan zij niks doen. Ondertussen struin ik internet af op zoek naar wat het kan zijn. Het leek eerst op zonneallergie, maar er is nu al ruim een week geen zon en het wordt nog steeds erger. Heb jij dat ook? En wordt het bij jou ook eerst vuurrood en daarna minder? Heeft jouw dochter er ook geen jeuk van? Gek he? Als ik iets weet laat ik het je weten...

Sterkte groetjes Bianca
 
Hoi Elly,

het kan natuurlijk van alles zijn. Bij ons kdv mogen de kindjes gewoon komen als ze ziek zijn, mits ze niet al te veel last hebben van de kwaaltjes, dus wat dat betreft zal het geen probleem zijn.
Als je kindje zich niet ziek voelt zal het niet zoveel uitmaken.
Zijn de vlekejes toevallig ook gevuld met wat vocht?
Dan zou het op waterpokken kunnen duiden.
Nou, succes ermee, groeten, Claudia.
 
Hoi hoi,

De rode vlekjes zijn geen blaasjes gevuld met vocht. Het zijn eerder rode pukkeltjes die zich aan het uitbreiden waren over haar lichaampje. Ik denk zelf niet dat het zonneallergie is want nu schijnt de zon niet, want toen de zon wel scheen had ze er geen last van. Wel had ze af en toe van die warmte vlekjes maar als ik haar rompertje uitdeed waren de vlekjes weer zo verdwenen. Ik denk zelf niet dat het de waterpokken zijn want het zijn geen blaasjes en ze heeft er geen jeuk aan. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik nu niet weet of de uitslag nog verergerd is omdat ze nu ligt te slapen. Dus ik kijk morgenochtend wel hoe de uitslag eruit ziet. En het zijn inderdaad van die rode vlekjes emaar ik weet niet of dat ze ook weer weg zullen trekken, dat zal ik morgenochtend zien.
Ik hou jullie op de hoogte!
Fijn dat jullie hebben gereageerd!

Groetjes van Elly
 
Hoi,

het is denk ik de 6e ziekte. Mijn dochter van 5 heeft het ook op dit moment. Een dag hoge koorts, ik heb zelfs boven de 40 graden gemeten. Die hoge pieken zijn kenmerkent voor deze kinderziekte. De koorts gaat evensnel als ze is gekomen waarne rode vlekken ontstaan, waar ze verder geen last van hebben en die ook weer vanzelf weggaan.

Beterschap! Al kan het verder geen kwaad, vervelend zijn ze er natuurlijk wel van, helemaal zo'n kleintje. Maar als het echt de 6e ziekte is, is het eind inmiddels in zicht.

Groeten, Joke.
 
ik las dat ze naar het kdv gaat... Ik heb gelezen dat het besmettelijk is tot de rode vlekken verdwenen zijn, maar dat de kans dat ze iemand anders besmetten erg klein is. Misschien zelf even bellen met je eigen kdv over hun beleid, groeten, Joke.
 
hallo,

mijn zoon heeft dit ook net gehad, eerst hoge koorts dan zakte in 1 keer af en de dag erna kwamen de pukkeltjes een soort warmte uitslag leek het wel. Deze plekjes waren na een paar dagen ook weer weg.

er staat bij de start pagina van jongegezinnen ook een stukje over de zesde ziekte en andere ziekten met plekjes.


martine
 
Terug
Bovenaan