weten wanneer de baby komt

Hoi meiden,

Even een vraagje: zijn er vrouwen die ook een voorgevoel hebben wanneer de kleine komt? En, misschien nog belangrijker, bij wie is het voorgevoel uitgekomen? Ik heb zelf vanaf het allereerste begin al het idee dat die kleine eerder richting de 37 weken komt dan de 40 weken. Klinkt dit bekend in jullie oren?

Groetjes, Marisa

Ja, dat klinkt me heel bekend in de oren.... Was er ook van overtuigd dat mijn kleine donder ruim voor de 40 weken geboren zou worden. Voorgevoel. Uiteindelijk ben ik pas met bijna 42 weken bevallen!!! Dus ga er alsjeblieft niet teveel op rekenen, want dan gaan die laatste weken ENORM tegenvallen... En ik spreek dus uit ervaring!!

Groetjes,
Kipling26

Hallo!!!!!

Mijn vriend heeft de hele zwangerschap geroepen dat de baby de 15e of de 16e zou komen(ik was de 21e uitgerekend). Op 15 november is onze prachtige dochter geboren!
Toen mijn vliezen braken zei hij meteen; zie je wel, ik zei toch 15 of 16!!! haha

Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik probeer me er ook niet echt op vast te pinnen, omdat ik inderdaad weet dat het nog even duurt. Wel is het zo dat de vk mij niet te lang over tijd laat lopen, dus 18 mei is voor mij wel redelijk het eindpunt. Mijn termijn is nogal een twistpunt en als de kleine er de week voor de 18e nog niet is, gaan we even serieus praten. Dat is wel fijn om te weten. 42 weken zal in mijn geval waarschijnlijk niet voor gaan komen.

Groetjes, Marisa

Hoi Marisa,

Mijn allereerste ingeving was dat ik een paaskindje krijgen zou. Ik was 9 april uitgerekend en 16/17 april zou het pasen zijn. Toen de weken vorderden kreeg ik ook het gevoel dat het wel eens eerder zou komen. Het was meer de spanning dat het komen kon dan dat het ergens op gebaseerd was. Uiteindelijk kreeg mijn eerste gevoel gelijk, op 15 april begonnen de weeen en 16 april, 1e paasdag, is onze dochter geboren, met 41 weken dus.

Nu ben ik 30 mei uitgerekend. 27/28 mei is het pinksteren en zou een pinksterkindje nu wel  grappig vinden. Maar eigenlijk denk ik dat het begin juni geboren gaat worden! Gevoelsmatig zeg ik ergens rond 4/5/6 juni. Ik ga voor 05/06/07 natuurlijk!

De meeste eerste kindjes worden trouwens na 40 weken geboren, vertelde mijn VK de vorige keer. Probeer je inderdaad maar nergens op vast te pinnen. Het wachten duurt nu al lang, dat weet ik, het lijkt al zo dicht bij maar toch, het is nog zo ver weg! Wachten als je uitgerekende datum verstreken is duurt nog langer kan ik  je zeggen!

Succes,
Ingeborg
(31+4 weken)

Terug
Bovenaan