What's in a name?

Dag dames,

Iemand misschien nog tips voor het verzinnen van namen? Weet iemand misschien nog een leuk namenboek? Momenteel vind ik het ontzettend lastig om een leuke, onalledaagse naam te verzinnen. Een naam die weinig voorkomt, geen spraakverwarring oplevert en niet dat mijn kindje later steeds de naam moet spellen. We zijn niet de types voor Rover, Madelief, Diesel, Storm en dat soort namen. Heb al verschillende sites bekeken, maar ik weet t even niet meer. Tips of ervaringen zijn welkom. Alvast bedankt!

Tjaah, de namen duizelden voor mijn ogen via die sites. Wij hebben uiteindelijk gekozen voor een naam die voorkwam in de stamboom van mijn vriend. Ik heb voor de lol mijn stamboom en die van mijn vriend uitgezocht via genlias.nl. En uiteindelijk kwamen we uit bij een ver familielid uit Zwitserland met een leuke naam. De tweede naam is een vernederlandsing van een Engelse naam. ‘

De Stamboom-manier is wel een beetje omslachtig en met een heel groot risico dat je alleen maar ouderwetse namen tegenkomt. Ik vond het ook erg moeilijk om een originele naam te verzinnen die toch een beetje ‘Hollands’ klinkt

Succes in ieder geval

Naam is zoo lastig! Wij hebben hetzelfde. En we kunnen het ook gewoon niet eens worden. Ik probeer ook veel internationale sites te kijken. Persoonlijk vind ik mason en aidan superleuk. MAar ja aan de ene kant twijfel k weer omdat ik iets aparters wil. Maar wil ook weer niet te ingewikkeld dat hij 10x zn naam moet zegge en wil ook niet te lang. En dan nog dat je het allebei leuk moet vinden. En t moet ook bij t kindje passen

Naam is zoo lastig! Wij hebben hetzelfde. En we kunnen het ook gewoon niet eens worden. Ik probeer ook veel internationale sites te kijken. Persoonlijk vind ik mason en aidan superleuk. MAar ja aan de ene kant twijfel k weer omdat ik iets aparters wil. Maar wil ook weer niet te ingewikkeld dat hij 10x zn naam moet zegge en wil ook niet te lang. En dan nog dat je het allebei leuk moet vinden. En t moet ook bij t kindje passen

Terug
Bovenaan