White noise vanaf 8 maanden

Hii

Even een vraagje
Mijn zoontje van 8 maanden heeft heel veel moeite met slapen en in slaap komen verder is hij super makkelijk Maar word het bedtijd of tijd voor wen dutje is er een grote ellende. Zou het kunnen dat ik vanaf nu ook kan beginnen met white noise of moet je een baby daaraan laten wennen vanaf het begin?? Ik weet het ook gewoon niet meer mijn kleine komt zo niet aan zijn slaap en mama en papa ook niet meer.

Dat kun je prima doen. Wij zijn white noise gaan gebruiken vanaf 7 maanden en gebruiken het nog steeds (hij is nu 19 maanden). De white noise mag flink hard en tijdens het hele dutje / hele nacht aan.

Precies dat! Wij zijn ook pas met 8 maanden begonnen. Daarvoor wel geprobeerd, maar toen beviel het niet. Vanaf 8 maanden was het opeens Bingo!

Hier geen ervaring met zo laat aan white noise beginnen. Toen mijn oudste zoon 6 maanden was kwam ik erachter dat hij rustig werd van het muziekje van de babyfoon.

Mijn 2e zoon werd nergens rustig van helaas…

En bij mijn dochter 5 weken hebben we nu zo’n knuffel van zazu. Die kan je op de stand zetten dat als die geluid hoort dat hij aan gaat voor 20 minuten. Dan kan je nog uit verschillende geluidjes kiezen: white noise, een soort jungle geluiden, hartslag, en een muziekje. Voor mijn dochter helpt het enorm. Ze valt er vaak zelfstandig mee in slaap.

Hier ook de zazuknuffel, super fijn! Gebruikten tot dik een jaar de white noise en daarna zijn we overgegaan op het muziekje dat erop zit. Gaat automarisch aan als hij onrustig is s nachts en merk echt dat hij dan weer makkelijker door slaapt. 

Hoef je niet vanaf het begin gedaan te hebben, het is een soort van baarmoedergeluid dus daar worden ze onbewust rustig van. En sws van monotome geluiden (zoals fohn, kraan, stofzuiger) worden kindjes rustig. En buiten dat helpt het ook af te sluiten van geluiden van buitenaf waardoor ze eenmaal slapende minder snel wakker worden. Bij ons hielp dit op de camping om beter te slapen als andere kindjes nog (luidruchtig) aan het spelen waren.

Terug
Bovenaan