Whitespot/softmaker

A

Anoniem

Guest
Vandaag mijn 20 weken echo gehad en te horen gekregen dat er op het hartje een wit plekje te zien is, een zogenaamde softmaker/white spot. Waarschijnlijk is het een kalkplekje. Ik word nu dus doorgestuurd om een uitgebreidere echo te maken. Ik maak me er veel zorgen om en de nieuwe echo wordt waarschijnlijk binnen 2 weken gemaakt.
De mevrouw vertelde dat ze het vaker tegen kwamen en het meer uit voorzorg was (wegens het protocol) want alles zag er verder helemaal goed uit.
Toch ben ik er erg verdrietig en angstig door geworden. Kent iemand deze softmaker en hoe is dat afgelopen?
Hoop dat jullie me snel reacties kunnen geven want 2 weken wachten en niets horen lijkt me ook niets.

Deze softmarker herken ik niet, maar wel je angstige gevoel na 20wkn-echo. Bij ons bleek er een bloedvat te weinig zichtbaar in de navelstreng, wat ook een softmarker is voor allerlei afwijkingen. Er werd direct bij gezegd dat de rest allemaal ok leek, maar ook wij werden vls protocol doorverwezen naar ac zkh om alles extra te checken. En dan heb je wel een onzekere periode tot de echo gemaakt is.
Ik zou je adviseren om je vk te vragen de echo zsm te laten maken (laat ze er maar wat druk achter zetten!!). En je kan altijd voor een extra co naar vk om je vragen/ onzekerheden kwijt te kunnen. Daar moet ook ruimte voor zijn!!!
Toch zal je pas echt gerustgesteld zijn als de extra echo is gemaakt en je hoort dat zover de dingen met echo te zien zijn, alles ok is. (bij ons bleek dat gelukkig het geval)
Veel sterkte met alle zenuwen en ik duim voor jullie dat de echo positief nieuws geeft voor jullie!!!
Mira

Terug
Bovenaan