@whytoos Voorliggende placenta

Hi whytoos,

Hoe gaat het met je? in je laatste bericht vertelde je dat je 7 juni te horen zou krijgen of het een keizersnede zou worden of dat de placenta opzij gegroeid was. Ben heel erg benieuwd wat het is geworden, ik moet zelf donderdag weer naar de vk voor het verlossende woord.

Hoi meiden!

Ik had ook voorliggende en voor de uitgang liggende placenta, maar deze was met ruim 32 weken keurig mee omhoog gegroeid! Ik mag dus natuurlijk bevallen!!
Ben heel benieuwd hoe het bij jullie is!!

Liefs

Hoi Ik26 en MamaBo,

Sorry dat ik zo laat pas reageer. Heb sinds deze week verlof, dus ben druk in de weer om het hele huis aan kant te hebben (nesteldrang hé)
Gelukkig had de gynaecoloog goed nieuws: de placenta is wat omhoog gegroeid en zou geen problemen meer mogen geven voor een natuurlijke bevalling.

Dus we gaan het over een paar weekjes gelukkig op de natuurlijke manier proberen.
Ergens ben ik wel opgelucht, zag toch wel erg op tegen een keizersnede.

Fijn dat het bij mamabo ook omhoog gegroeid is. Hopelijk is dat bij jou (ik26) ook gebeurt. Neemt toch weer wat onzekerheid weg.

Ik vind het heel lief dat jullie zo meeleven!

Liefs Inge

Wat een goede berichten voor jullie! Ben blij dat jullie nu wat meer zekerheid hebben.

Ik mag morgen wederom naar het ziekenhuis voor een echo. Bij de vorige echo (33wk) lag hij nog 2,5 cm over de uitgang. Nu wilde ze morgen weer een echo (35wk) en dan moet blijken of het een keizersnede wordt. Wil nu eindelijk wel eens zekerheid. Helemaal omdat de gyneacoloog tegen ons gezegd heeft dat ze toch een gewone bevalling wil ''proberen'' en als ik teveel bloed verlies dan kunnen we alsnog een spoedkeizersnede doen.
Dit ''proberen'' staat olns vanaf het begin al tegen, ben gewoon erg bang dat er misschien iets mis kan gaan.. En heb al aangegeven dat ik dan ''liever'' een keizersnede wil.. dus morgen even afwachten!

Ik hou jullie op de hoogte!

@whytoos, fijn hoor dat t bij jou ook omhoog gegroeid is!! Laat de nesteldrang maar lekker zijn gang gaan!! Is straks lekker alles klaar!!!

@ik26, voor jou is het idd nog even spannend zeg... Tegen mij is destijds gezegd dat als je placenta echt voor de "uitgang" ligt, je nooit natuurlijk mag bevallen... Dat het altijd een keizersnee wordt.. Vraag dit goed na hoor en volg jullie eigen gevoel!!!!! Laat je het nog weten?

Liefs

@Ik26: Ik zou er ook geen goed gevoel over hebben als de gyn. zou zeggen: we proberen het wel. Dit is niet het moment om dingen uit te proberen toch? Ik zou zeker je twijfels en onzekerheden hierover uitspreken. Ik geloof vast dat een gyn. je niet laat "proberen" als jij hierdoor stress zou kunnen ondervinden. Ik dacht eigenlijk dat mijn gyn. ook had aangegeven dat als er een kans is dat het fout zou kunnen gaan, ze eigenlijk altijd een keizersnede doen.
Ik ben echt heel erg benieuwd hoe de uitslag bij jou is. We duimen voor je!

Liefs

Hi,

Net terug uit het ziekenhuis. Het was onduidelijk waar de placenta nu precies lag, maar ze ''dacht'' dat hij er nog 1 cm overheen zou leggen (gokje). Dus dat we een normale vaginale bevalling zouden kunnen ''proberen''... ik kreeg gelijk weer overal de kriebels en heb gelijk gezegd dat ik het niet wil proberen maar dat ik dan liever een keizersnede heb. Ze zei gelijk, nou dan doen we dat, maar weet u wel... en toen kwamen de horror verhalen van een keizersnede. Heb er zo min mogelijk naar geluisterd omdat ons besluit toch vast stond. nu wordt 15 juli ons kindje dmv een keizersnede gehaald.. spannend!

Nou meid, voor jullie iig duidelijkheid!! En groot gelijk dat je voor een keizersnee gaat! Elke bevalling heeft risico's... En niemand kijkt er naar uit, maar dit is beter als ergens aan beginnen en "wel kijken hoe het gaat"! Morgen nog 4 weekjes!! Spannend!! Hoe ver ben je 15 juli precies? Ik en 16 juli uitgetekend! X

Terug
Bovenaan