Wie 2e vaginale bevalling na eerste keizersnede i.v.m stuitligging en geen ontsl

<p>Hoi dames, Ik zou graag ervaringen willen lezen omtrent 2e vaginale bevalling na 1e keizersnede i.v.m stuitligging.  Mijn bevallingsverhaal kortgevat: Ons meisje heeft vanaf het begin in stuit gelegen en is ook na een draaipoging helaas niet gedraagd. Ik wilde graag proberen vaginaal te bevallen. Mijn vliezen zijn in de ochtend gebroken maar na een aantal uur helaas nog geen verdere ontsluiting dan 1cm. Ze hebben in het ziekenhuis een paar keer gel geprobeerd maar helaas na wat voorweeën geen verdere ontsluiting. Ik verloor elke keer veel vruchtwater waardoor de gel ook niet goed kon werken. Na 58 uur hadden wij besloten om ons meisje te wereld laten komen via een keizersnede.  Nu ben ik inmiddels 34 weken zwanger en gelukkig is ons mannetje sinds 4 weken naar de goede positie gedraaid ( blijf zo liggen aub haha ). Hopelijk kan dit een vaginale bevalling worden maar ben er toch een beetje bang voor dat dadelijk weer mijn ontsluiting niet op gang komt. Mijn zus heeft dit 2 keer gehad, ze maakte een bepaalde stofje niet aan waardoor er geen verdere ontsluiting kwam.  Iemand ongeveer hetzelfde meegemaakt? Of überhaupt je verhaal na een eerdere keizersnede :)</p>

Dag Choo1,
Hier precies hetzelfde verhaal als jij. 1e kindje lag in stuit vanaf begin (draaipoging niet gelukt), ik wilde vaginaal proberen maar 32 uur na gebroken vliezen kwamen de weeën en dus ontsluiting niet genoeg op gang dus werd het keizersnede.
2e kindje kwam 2 jaar later, nu 5 maand geleden, en heeft nooit in stuit gelegen. Ik wilde graag een vaginale bevalling, zeker omdat het herstel van de KS mij tegenviel. Uiteindelijk begon de bevalling wederom met gebroken vliezen. Weeën kwamen eerd wel op gang maar vielen na een paar uur stil. Ondanks dat ze het na KS liever niet doen kreeg ik toen weeopwekkers toegediend (er zal al elektrode op babyhoofd dus mocht niet te lang met gebroken vliezen lopen). Toen werden de weeën mij iets te heftig (zat na 8 uur nog steeds op 4cm) en heb ik een ruggeprik gekregen. Toen ging het vlotter en utieindelijk werd na 26 lange uren ons kindje (toch wel 4000 gr) op de natuurlijke wijze geboren. 
Al met al nog steeds geen 'gemakkelijke' bevalling en weer slechte weeën en ontsluiting, maar persoonlijk vond ik het dubbel en dwars waard. Ik ben jong en gezond en de keizersnede was keurig geheeld dus ik durfde het zeker aan. Ook in het ziekenhuis hadden ze er genoeg vertrouwen in om een behoorlijke dosis wee-opwekkers toe te dienen dus dat gaf ook wat vertrouwen.
Het herstel ging nu veel vlotter ondanks scheuren / knippen etc. Ik kon nu na een paar dagen gewoon hele dagen beneden op de bank zitten, terwijl dit na de KS veel langer duurde. Het verdere herstel ging ook vele malen sneller en pijnlozer. Ik zou persoonlijk zo weer een vaginale bevalling doen! Toch kom je er maar op 1 manier achter.. en dat is zelf proberen ;)

Hoi meiden,
Ook onze oudste is 3.5jr geleden geboren met een keizersnede. Lag in stuit, draaipoging niet gelukt. Wij kozen op voorhand al voor de keizersnede op advies van de gyn. Dus, met 39 weken een geplande keizersnede.
Vandaag precies 8 maanden geleden vaginaal bevallen van onze 2e zoon. Precies 42 weken zwanger, gestript en na een heftige weeenstorm, uiteindelijk ruggeprik en een knip hier en daar omdat we wat hulp nodig hadden van de vacuum.
Dag na de bevalling hard geroepen dat ik liever een keizersnede had gehad maar daar kwam ik na ongeveer 4 dagen ook op terug. Voor mij voelde de vaginale bevalling lichamelijk in het begin heftiger, maar het herstel verliep echt vele male sneller! 
Ik hoop dat het je dit keer lukt te bevallen waar jij je goed bij voelt. Qua gevoel moederliefde enzo enzo maakte voor mij de bevalling niks uit, was beide keren op slag verliefd.
Geniet nog van je zwangerschap waar je kunt en veel geluk!

Terug
Bovenaan