<p>Hoi dames, Ik zou graag ervaringen willen lezen omtrent 2e vaginale bevalling na 1e keizersnede i.v.m stuitligging. Mijn bevallingsverhaal kortgevat: Ons meisje heeft vanaf het begin in stuit gelegen en is ook na een draaipoging helaas niet gedraagd. Ik wilde graag proberen vaginaal te bevallen. Mijn vliezen zijn in de ochtend gebroken maar na een aantal uur helaas nog geen verdere ontsluiting dan 1cm. Ze hebben in het ziekenhuis een paar keer gel geprobeerd maar helaas na wat voorweeën geen verdere ontsluiting. Ik verloor elke keer veel vruchtwater waardoor de gel ook niet goed kon werken. Na 58 uur hadden wij besloten om ons meisje te wereld laten komen via een keizersnede. Nu ben ik inmiddels 34 weken zwanger en gelukkig is ons mannetje sinds 4 weken naar de goede positie gedraaid ( blijf zo liggen aub haha ). Hopelijk kan dit een vaginale bevalling worden maar ben er toch een beetje bang voor dat dadelijk weer mijn ontsluiting niet op gang komt. Mijn zus heeft dit 2 keer gehad, ze maakte een bepaalde stofje niet aan waardoor er geen verdere ontsluiting kwam. Iemand ongeveer hetzelfde meegemaakt? Of überhaupt je verhaal na een eerdere keizersnede </p>