Wie al 2x een keizersnede gehad?

Hallo,
Mogelijk wordt onze tweede zoon met een geplande keizersnede geboren. Onze eerste is uiteindelijk na 14 uur weeen opvangen en anderhalf uur persen met een keizersnede geboren, omdat het gewoon niet paste. Zelfs tijdens het persen daalde hij niet in.
Nu wordt de tweede met een keizersnede geboren als het weer een flinke wordt (qua hoofdomtrek of gewicht) of wanneer hij in een stuit blijft liggen.
Nu is onze oudste straks 2 jaar en een maand.
Heeft iemand ervaringstips hoe na de keizersnede qua hulp. Want je mag natuurlijk niet te zwaar tillen de eerste 6 weken, maar hoe doe je dat met een peuter van 2???
Alvast bedankt voor de tips en adviezen!

Hoi,
ik heb helaas geen tips voor je, maar ik zit wel met dezelfde vragen. Mijn 1e bevalling duurde 23 uur, voordat er overgegaan werd op een keizersnede. Ik kreeg geen ontsluiting. Mijn zoon was ook groot (54 cm, 4400 gr) en nu met de 2e lijkt het weer die kant op te gaan. Dus ik hoop dat er iemand is, die die tips kan geven!

Ja hier gaan we nu vpoor de derde keizersnede .
Bij de eerste keizersnede was het een spoedsectio en de tweede keer gepland toen ik overtijd ging .
Nu krijg ik weer een keizersnede .
Maar ja het is je peuter toch veel zelf laten proberen zodra je er alleen voor staat nu de kraamhulp.
Je ligt natuurlijk toch minimaal 4 dagen in het zkh en daarna nog 6 dagen kraamhulp.
Tja en daarna is het heerlijk als je man thuis kan zijn een weekje .......en daarna misschien oma nog eens om je te steunen.
Teminste zo ging het bij ons en moet zeggen die hulp is wel heel fijn omdat je af en toe gewoon even moe bent..

Terug
Bovenaan