Wie al 2x een keizersnede gehad?

Hallo,
Mogelijk wordt onze tweede zoon met een geplande keizersnede geboren. Onze eerste is uiteindelijk na 14 uur weeen opvangen en anderhalf uur persen met een keizersnede geboren, omdat het gewoon niet paste. Zelfs tijdens het persen daalde hij niet in.
Nu wordt de tweede met een keizersnede geboren als het weer een flinke wordt (qua hoofdomtrek of gewicht) of wanneer hij in een stuit blijft liggen.
Nu is onze oudste straks 2 jaar en een maand.
Heeft iemand ervaringstips hoe na de keizersnede qua hulp. Want je mag natuurlijk niet te zwaar tillen de eerste 6 weken, maar hoe doe je dat met een peuter van 2???
Alvast bedankt voor de tips en adviezen!
 
Hoi Mammaikke, ik krijg 14 december mijn derde keizersnede. Ook bij mij wilde de eerste niet indalen tijdens de bevalling en werd het dus een spoedkeizersnede. De tweede daalde tijdens de zwangerschap ook niet in en toen hebben we in overleg met de gyn gekozen voor een geplande keizersnede omdat de kans dat het zo zou lukken erg klein is. Ik was vrij snel hersteld van de ingreep bij zowel de eerste als de tweede keizersnede. Mijn dochter was 2.5 jaar ten haar broertje geboren werd en ik liet haar zelf op de comode klimmen met een opstapje, zelf in haar bedje klimmen enz. zo dat ik haar niet zo veel hoefde te tillen. Ik stond er natuurlijk wel langs. Verder heb ik tot en met de 10e dag kraamhulp gehad. Ik ben in mijn zwangerschap al gaan oefenen met het klimmen enz. zodat het voor haar al gewoonte was. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het wel :))
Groetjes Nouky
 
Terug
Bovenaan